ثبات، عامل موفقیت تیم فوتبال فولاد خوزستان در سال ۹۹

تیم فوتبال فولاد خوزستان در سال ۹۹ یکی از با ثبات‌ترین دوران حرفه‌ای خود را در لیگ برتر گذرانده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال  فولاد خوزستان در سال ۹۹ فصل فوتبالی عجیبی را پشت سر گذاشت. سالی که در آن هم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بعد از چند فصل ناکامی به دست آورد و هم پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه خود را بسته شده دید.

فولاد خوزستان که هدایت آن را ۲ سالی است کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان یعنی جواد نکونام بر عهده دارد، سال ۹۹ را با کسب نتایج خوب شروع کرد و لیگ جدید را نیز با وضعیت خوبی در نتیجه گیری از مسابقات ادامه داد.

فولاد خوزستان هفته‌ها و بازی‌های آخر لیگ نوزدهم را در سال ۹۹ گذراند، بازی‌هایی که در انتها با خاطره‌ای خوب برای اهوازی‌ها به اتمام رسید. شاگردان نکونام با پیروزی مقابل تراکتور تبریز در آخرین دیدار از لیگ نوزدهم، مسابقات را با رسیدن به رتبه سوم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به اتمام رساندند؛ رتبه‌ای که برای خوزستانی‌ها که چند سالی بود از زمان اوج خود دور شده بودند و نمی‌توانستند نتایج خوبی را در لیگ برتر کسب کنند، اتفاقی لذت بخش بود.

اما این اتفاق دلیل دیگری هم داشت که شاید مهمترین آن ثبات در مدیریت این تیم و همچنین همراهی کادر مدیریتی باشگاه فولاد با کادر فنی این تیم و در راس آن جواد نکونام بود.

اتفاقات ویژه فولاد خوزستان در سال ۹۹

فولادی‌ها که در جریان خوشحالی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بودند، درست قبل از شروع فصل فوتبالی جدید و لیگ بیستم با  یک شوک بزرگ و عجیب مواجه شدند.

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تیم فولاد خوزستان را به دلیل شکایت باشگاه سپید رود رشت در پرونده فسخ غیر قانونی قرارداد محمد بلبلی از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد. محرومیتی که مدیران باشگاه فولاد خوزستان را مجبور به شکایت به دادگاه بین المللی فوتبال نیز کرد، اما همچنان پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه فولاد خوزستان بسته است و این تیم باید با چنین وضعیتی لیگ و مسابقات آسیایی را پشت سر بگذارد.

با هر شرایطی که بود، شاگردان جواد نکونام لیگ بیستم را آغاز کردند و مسابقات را با همان بازیکنانی که قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات خود جذب کرده بودند، ادامه دادند و نتایج خوبی را هم در لیگ بیستم کسب کردند.

فولاد خوزستان در لیگ بیستم نیز نتایج خوبی را کسب کرد و بعد از تیم فوتبال پرسپولیس با ۳ باخت کمترین باخت را در میان تیم‌های لیگ برتری در مسابقات خود تجربه کرده است. آن ها با نتایجی که گرفته اند در رتبه‌های بالایی جدول لیگ برتر قرار دارند.

فولاد خوزستان در سال ۹۹ و در مجموع ۲۷ دیدار خود ۵ شکست، ۱۱ تساوی و ۱۱ پیروزی را کسب کرده است. عملکردی که اگر کمی شانس هم در آن دخیل بود، شاگردان نکونام می‌توانستند نتایج بهتری حداقل از لحاظ تعداد برد کسب کنند، اما با این وجود نیز آن‌ها یک‌ رکورد منحصر به فرد دارند و‌ آن هم نتایج اهوازی ها در بازی‌های خانگی خود است. شاگردان نکونام بیش از یک‌ سال است که در ورزشگاه خانگی خود فولاد آرنا شکستی را متحمل نشده اند. رکوردی که تیم‌های بزرگ کشورمان مانند استقلال، پرسپولیس و سپاهان نیز به آن نرسیده اند.

امیدواری‌های سال جدید

فولاد خوزستان در ۲ سال گذشته از نظر مدیریت و کادر فنی خود در ثبات کامل بوده است. ثباتی که شاید طرفداران فولاد ثمره آن را در سال‌های آینده و به معنای واقعی مشاهده کنند. البته در این ۲ سال هم نسبت‌ به گذشته که در هر فصل مدیر و مربیان مختلفی را روی نیمکت خود می‌دیدند، این ثبات تفاوت خود را در نتیجه گیری فولادی‌ها نشان داده است.

برای این تیم خوزستانی که سابقه ۲ بار قهرمانی در لیگ برتر را دارد، موفقیت واقعی تنها یک نمود دارد و آن هم قهرمانی است. قهرمانی که تجربه نشان داده مهم‌ترین راه برای به دست آوردن آن ثبات است. ثباتی که فولادی‌ها با حضور جواد نکونام و سعید آذری در راس کادر فنی و کادر مدیریتی خود به آن رسیده اند و شاید تنها موردی که برای موفقیت دوباره تیم خوزستانی فوتبال ما باقی مانده است، زمان دادن به تیم مدیریتی و فنی فولاد باشد.

ثبات داشتن و زمان کافی برای عملی کردن تفکرات کادر فنی ۲ عاملی هستند که می‌توانند برای موفقیت یک تیم، بزرگترین نقش را ایفا کنند. مسئله‌ای که حداقل در سال‌های گذشته و توسط دیگر تیم فوتبال کشورمان یعنی پرسپولیس به اثبات رسیده است که ثبات چه تاثیری در موفقیت تیم دارد.

به هر حال سال ۱۴۰۰ شروع شده است و فولاد نیز در این سال به عنوان نماینده کشورمان باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. مسابقاتی که شاید امسال نوبت قهرمانی تیمی از ایران و آن تیم نیز فولاد خوزستان باشد .


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
نه پرسپولیس خوبه با دو فینال دو باخت یا استقلال که هرساعتی یکی میشه پدرشون چطوری حاج محمود
آخرین اخبار