تلاش برای شکست سیاهی جنگ با سلاح هنر در یمن

جوانی یمنی همزمان با فعالیت در دو رشته هنری، به الگویی برای دختران و جوانان این کشور جنگ زده تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نشوا عبدالناصر العامودی، معروف به نانوش که در عدن زندگی می‌کند، با کار خود در زمینه طراحی زیورآلات و تزئینات سنتی که خودش می‌سازد، معروف شده است. او در حال تحصیل در رشته رسانه در دانشکده هنر‌های دانشگاه عدن است و همزمان در عرصه ساخت جواهرات برای زنان نیز فعالیت می‌کند. مردم او را از روی سادگی خودش و کالا‌هایی که با طرح‌های مدرن و سنتی برای جواهرات انتخاب می‌کند، می‌شناسند و از او به عنوان اولین دختر در عدن، که جسارت تجربه چنین کاری را داشته یاد می‌کنند.


بیشتر بخوانید


اگرچه این مسئله در آغاز دشواری‌ها و چالش‌هایی را برای او به وجود آورده، اما عزم و اراده او جامعه را به پذیرفتن انتخابش و تبدیل شدن به الگویی برای دختران دیگر و پیشرفت در شغلش سوق داده است.

نانوش این دختر یمنی می‌گوید:" من از کودکی به دنبال کشف استعداد‌های خودم بودم، ابتدا ساخت زیورآلات را شروع کردم و اکنون به دنبال توسعه آن هستم و آرزو دارم که یک طراح بین المللی جواهرات شوم. "

تلاش برای شکست جنگ با هنر و رسانه در یمن + عکس

این دختر آرزوهایش را حفظ کرد تا اینکه به دبیرستان رسید و در همان زمان یک پروژه کوچک، به نام طراحی زیورآلات نانوش افتتاح کرد. این جوان بیست ساله در پروژه‌ای کار می‌کرد که در آن رویای خود را دید، توانایی‌های خود را رشد داد و در چندین بازار و نمایشگاه که به رشد استعدادهایش کمک می‌کرد، شرکت کرد. طراحی زیورآلات تنها آرزو یا سرگرمی نانوش نبوده، زیرا او آرزوی نمایشگاهی عمومی، رونمایی از محصولات با حضور افراد مشهور و معرفی محصولاتش به افراد سرشناس را دارد.

تلاش برای شکست جنگ با هنر و رسانه در یمن + عکس

نانوش به دانشکده هنر و گروه رسانه پیوست و از آنجا که تحصیلات دانشگاهی را خیلی مفید نمی‌دید، دوست داشت تا دوره‌های عملی رسانه را در یکی از موسسات تخصصی بگذراند. او در این باره گفت: "آنچه به رشد استعداد رسانه‌ای من کمک کرد، شرکت در برنامه‌های عمومی بود، حضور در این برنامه‌ها برای من شروع اولین قدم‌های رسانه‌ای خود و تبدیل شدن به یکی از افراد مشهور در عدن بود. "

نانوش در رادیو بندر عدن به عنوان مجری برنامه کار می‌کرد و این تجربه به او فرصت آموزش و رشد داد که در رسانه پیشرفت کند و اکنون او در رادیو لانا عدن استخدام شده است.

تلاش برای شکست جنگ با هنر و رسانه در یمن + عکس

عملکرد رسانه‌ها، برای این دختر هنرمند، محدود به کشور یمن نیست، او وقتی برای معالجه به مصر سفر کرده بود، با افراد مشهور در مراسم‌هایی که توسط یمنی‌ها در قاهره برگزار می‌شود، آشنا شده است. او با آشنایی شخصیت‌های یمنی حاضر در مصر، توانست سه کنسرت گسترده در پایتخت مصر، وابسته به وزارت فرهنگ یمن و سفارت یمن در قاهره برگزار کند.

تلاش برای شکست جنگ با هنر و رسانه در یمن + عکس

علاقه رسانه‌ای و علمی نانوش، باعث نشد که او آرزوی حرفه‌ای و عملی خود را در زمینه طراحی زیورآلات را فراموش کند. او در این باره گفت:" من به یمن بازگشتم، و هنوز در زمینه رسانه در حال یادگیری و آموزش هستم و در اوقات فراغت خود زیورآلات طراحی می‌کنم. من توانستم بین دو علاقه تعادل برقرار کنم و به چیزی که می‌خواهم برسم. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چه زیباست
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۴:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مگه یمن از زمین وهوا و دریا محاصره نیست بخاطرجنگ پس این خانم چطوری راحت میره میاد؟!
آخرین اخبار