زلزله ۵.۳ ریشتری مریوان را لرزاند/ زلزله به ۳۰ منزل در روستا‌های مریوان و بانه خسارت وارد کرد

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، مرز عراق و كردستان حوالی مریوان را لرزاند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، مرز عراق و كردستان حوالی مریوان را لرزاند.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی (روستایی در بانه)، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهر‌های سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

گفتنی است: این زلزله ۲۰ ثانیه بوده و برخی خانه‌ها در بخش خاومیرآباد و روستای تازه آباد مریوان را خسارت زده است.

بر اثر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۳ ریشتری که در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین در حوالی مریوان در مرز استان کردستان و عراق رخ داده چهار تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده است.

اعزام تیم امداد و نجات به مریوان همچنان ادامه دارد/اعزام ۱۰ تیم ارزیاب

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: این تیم‌ها شامل چهار تیم ارزیاب و ۶ تیم عملیاتی هستند که به منظور ارزیابی خسارت‌ها و کمک به مصدومان احتمالی این زمین لرزه به منطقه اعزام شدند.

اواضافه کرد: این زمین لرزه فوتی نداشته و بر اساس گزارشات واصله تنها چهار نفر در هنگام خروج از منزل دچار حادثه شده و مصدوم شده اند.

جلالی تاکید کرد: در حال حاضر تیم‌های عملیاتی شهرستان‌های مریوان، سروآباد، سقز، بانه، دیواندره، کامیاران و سنندج در حال آماده باش کامل بوده و در مراکز اداری شعب مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اضافه کرد: ۲۶ روستا با ۱۸۰۰ خانوار در محدوده‌ی ۱۵ کیلومتری وقوع محل زلزله قرار دارند و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده وضعیت تحت کنترل است.

او از مردم منطقه درخواست کرد که با توجه به امکان وقوع پس لرزه با حفط خونسردی نکات ایمنی را مد نظر داشته باشد.

مریوان دوباره لرزید

براساس اعلام مرکز زلزله‌نگاری کشور، زلزله ۳.۸ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه در مرز عراق و استان کردستان و در حوالی چناره (شهرستان مریوان) روی داد.

این زلزله در موقعیت طول جغرافیایی ۴۶.۰۹ و عرض جغرافیایی ۳۵.۷۲ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، ۲۲ کیلومتری چناره، ۲۳ کیلومتری مریوان و ۹۴ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان روی داد.

زلزله مریوان ۴ نفر را مصدوم کرد

آرتیکاس اقبال فرماندار مریوان گفت: در این حادثه چهار نفر بدلیل ترس و فرار از زلزله دچار اضطراب و مصدومیت از ناحیه پا شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

او با اشاره به حضور نیرو‌های ارزیاب در مناطق مختلف مریوان افزود: هم اکنون تیم‌هایی از جمعیت هلال احمر، نیرو‌های شهرداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان به مناطق مختلف اعزام شده و در حال بررسی وضعیت و خسارت‌های احتمالی این زلزله هستند.

زلزله ۵.۳ ریشتری مریوان را لرزاند/ نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند

فرماندار مریوان گفت: هم اکنون شبکه برق، آب، گاز و تلفن در این شهرستان پایدار بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

اقبال اضافه کرد: تاکنون تیم‌های ارزیاب تنها ترک خوردگی دیوار برخی منازل مسکونی را در مناطق روستایی این شهرستان گزارش داده‌اند.

آماده باش ۵۰ دستگاه آمبولانس برای کمک به مصدومان زلزله مریوان

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: آماده‌باش بیمارستان‌های صلاح‌الدین عیوبی و رازی بانه و بیمارستان‌های فجر و بوعلی مریوان انجام گرفته است.

خادی افزود : ۵۰ دستگاه آمبولانس آماده خدمت به مصدومان ۳ روستای قلقله، خادم کن و خادم شیخان با حدود ۶۰۰ نفر جمعیت در مرکز زمین لرزه هستند.

۲ تیم ارزیاب هلال احمر کردستان به مناطق زلزله‌زده مریوان اعزام شدند

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان  گفت: در پی وقوع زلزله مریوان ۲ تیم ۱۴ نفره از امدادگران این جمعیت جهت ارزیابی به مناطق زلزله زده اعزام شدند و بر اساس گزارش‌های دریافتی از این تیم‌ها تاکنون زلزله مصدوم و فوتی نداشته است.

زلزله ۵.۳ ریشتری مریوان را لرزاند/ نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند

او با بیان اینکه در مناطق روستایی مریوان دیوار برخی منازل مسکونی ترک برداشته است اضافه کرد: تیم‌های امدادی سه شهرستان مربوان، سروآباد و بانه نیز در حالت آماده باش قرار دارند و در صورت نیاز به منطقه اعزام خواهند شد.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با اشاره به اینکه مراکز بیمارستانی استان در حال آماده باش قرار دارند افزود: تاکنون هیچ مصدومی ناشی از این زلزله برای مداوا به مراکز درمانی استان مراجعه نکرده است.

رضا پیره گفت: در حال حاضر ۳۶ پایگاه جاده ای،۲۲ پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی فوریت‌های پزشکی در کردستان فعال بوده و تمامی مراکز درمانی آماده ارایه خدمات به مصدومان احتمالی این زلزله هستند.

نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند

مدیرکل مدریت بحران استانداری کردستان اظهار داشت: نیرو‌های امدادی در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد برای بررسی خسارات احتمالی این زلزله به مناطق مختلف اعزام و تاکنون گزارشی از خسارت اعلام نشده است.

زلزله ۵.۳ ریشتری مریوان را لرزاند/ نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند

محمد فلاحی افزود: تمامی تیم‌های امدادی هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در این سه شهرستان در حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز به امدادرسانی وارد عمل می‌شوند.

او اضافه کرد: این زلزله در شهر‌های دیگر استان کردستان از جمله سنندج، سقز و دیواندره هم احساس شد و تاکنون خساراتی ناشی از آن در این شهرستان‌ها نیز گزارش نشده است.


بیشتر بخوانید:


گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از آخرین وضعیت مریوان پس از زلزله

توضیحات فرماندار مریوان درباره زلزله

توضیحات مدیر کل مدیریت بحران کردستان درباره زلزله مریوان

خسارات ناشی از زلزله امروز به یکی از منازل مسکونی در مریوان

لحظه وقوع زلزله در شهر مریوان

انتهای پیام/ز

برچسب ها: زلزله ، زمین لرزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.