معاون حقوقی گمرک مطرح کرد؛

روان سازی واردات مواد اولیه تولید، اولویت وزارت اقتصاد و گمرک

نقدی گفت: برنامه جدی وزارت اقتصاد و گمرک در حوزه حمایت و پشتیبانی از تولید، روان سازی واردات کالا‌های مربوط به واحد‌های تولیدی و ماشین آلات خط تولید است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نقدی معاون حقوقی گمرک ایران درباره اقدامات گمرک در حوزه کنترل قاچاق اظهار کرد: در حوزه واردات، کالاها باید قبل از ورود ثبت سفارش و پیش فاکتور داشته باشند. میزان کالا‌های ترخیص شده و کالا‌های دپوشده در گمرکات مشخص است.

او گفت: اگر در گمرک کالایی قاچاق بشود در پنج مبدا قابل تشخیص است. بعد از گمرک در بخش عرضه و تقاضا مشخص است. 

این مقام مسئول بیان کرد: طبق آماربندر شهید رجایی سه دستگاه اسکنر کانتینر دار که یکی از آن‌ها در روز تا ١٢٠٠دستگاه را اسکن می‌کند، در این بندر فعال هستند. در بندر شهید رجایی برای بیشتر واردات نهاده‌های دامی ایکس ری لازم نیست. در همین بندر ۴٠٠ کانتینر قاچاق را نگه‌ داشته اند.

نقدی گفت: در بحث حمایت از تولید دو مقوله داریم. واردات و قاچاق که در  بخش واردات سیاستگذار تصمیم گیری کرده و  مجوز را مراجع می‌دهند و ما نظارت بر واردات می‌کنیم.

او بیان کرد: در قاچاق موضوع مهم این است که اجازه ندهیم کالا‌هایی که تشریفات قانونی آن‌ها طی نشده و اظهار نشده از مبادی رسمی وارد کشور شوند.

نقدی گفت: از برنامه‌های جدی وزارت اقتصاد و گمرک در حوزه حمایت و پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، موضوع روان سازی واردات کالا‌های مرتبط به واحد‌های تولیدی و ماشین آلات خط تولید و بحث مبارزه با قاچاق و کنترل‌های بهینه برای واردات رسمی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ایران ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار