زیاد النخاله: انتظار داشتیم "طوفان قاطعیت" به کمک فلسطین بیاید اما به یمن رفت و به مردم آن تعدی کرد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، عربستان سعودی را مجری سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که ملت یمن دستاورد‌های بزرگی را در مقابله با دشمن محقق کرده و امروز متجاوزان خواهان کمک به آتش بس هستند.

زیاد النخاله گفت: ما با افتخار به پایداری و دستاورد‌های ملت یمن در مقابله با دشمن نگاه می‌کنیم. جنگ علیه یمن غیرقانونی است و هیچ توجیهی ندارد؛ در واقع آن گردن فرازی عربستان مقابل یمن تحت شعار‌های باطل و غیرحقیقی است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: مردم تحت محاصره یمن با قدرت پایداری کرد و اکنون در موقعیت پاسخ و تحقق پیروزی‌های آشکار قرار دارد. متجاوزان مرتکب جنایت‌های بزرگی در شش سال گذشته شدند، اما هیچکس آن‌ها را محاکمه نکرده است.

وی تصریح کرد: یمن با فلسطین در مقاومت و پایداری توأم است و همواره در حرف و عمل کنار مردم فلسطین ایستاده است. مردم یمن علی رغم محاصره به مردم تحت محاصره فلسطین در نوار غزه کمک کرده اند. موضع واضح یمن در راهپیمایی‌های همبستگی با فلسطین در منطقه نمونه ندارد و این باعث افتخار ماست.

زیاد النخاله گفت: یمنی‌ها تحت جنگ و محاصره کنار فلسطین ایستادند و به طور قطع پس از پیروزی بر متجاوزان نیز تا پیروزی ملت فلسطین بر پروژه صهیونیستی در کنار آن‌ها خواهند ماند. متأسفانه شاهد توطئه برخی طرف‌های عربی علیه ملت یمن تحت عناوین واهی بودیم در حالی که این ملت، ملتی با اصالت هستند. این کشور‌ها باید از آنچه رخ داده عبرت بگیرند و تجاوز خود را متوقف کنند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: ما امیدوار بودیم که باصطلاح "طوفان قاطعیت" به کمک و دفاع از ملت فلسطین بیاید، اما به یمن رفت و به مردم آن تعدی کرد. آن‌ها مردم ما را تنها تحت بمباران و محاصره رها کردند و به مردم اصیل یمن که همیشه کنار مردم فلسطین بوده اند، تجاوز کردند.

وی اضافه کرد: برخی رژیم‌های عربی متاسفانه سیاست‌های آمریکا را اجرا می‌کنند و اکنون نیز مشخص شده که سیاست‌های رژیم صهیونیستی را نیز اجرا می‌کنند. حمله تکفیری‌ها به سوریه و تجاوز به یمن حمله به منطقه عربی تحت حمایت آمریکا با هدف فروپاشی این منطقه بوده است. متاسفانه می‌بینیم که رژیم‌های عربی می‌خواهند ملت فلسطین را به تسلیم شدن مقابل دشمن و امضای توافق با آن وادار کنند، اما محال است که ما بپذیریم طرح صهیونیستی در سرزمین‌های ما اجرایی شود. نبرد ما با دشمن، نبرد زمین، تاریخ، دین و آینده امت اسلامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اهلا یا فلسطین ارض مقدس
آخرین اخبار