ثبت رکورد بی‌سابقه ابتلا به کرونا در کره جنوبی پس از ۳ ماه

کره جنوبی با ابتلای ۶۶۸ مورد جدید به ویروس کرونا در یک روز، بالاترین رکورد ابتلای ۳ ماه گذشته خود را به ثبت رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کره جنوبی امروز (چهارشنبه) بیشترین تعداد روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا را در ۳ ماه گذشته ثبت کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در کره جنوبی اعلام کرد: ۶۶۸ ابتلای جدید به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته ثبت شده که بالاترین میزان بروز ابتلا‌های روزانه طی ۳ ماه گذشته بوده است.

این مرکز افزود: در میان ۶۶۸ ابتلای جدید، ۶۵۳ مورد از منابع محلی بوده که در مقایسه با مجموع ۴۷۸ ابتلا در روز سه شنبه، افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس گزارش‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در کره جنوبی، تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی به ۱۰۶، ۸۹۸ نفر رسیده است.

داده‌های مقامات بهداشتی کره جنوبی نشان می‌دهد که آمار قبلی رکورد ۶۲۱ مورد ابتلای روزانه بوده که در ۱۸ فوریه ثبت شده است.

این مرکز افزود: ۴ مورد مرگ و میر جدید ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیز ثبت شده که از زمان شیوع ویروس، تعداد کشته‌ها را به ۱۷۵۶ نفر افزایش داد.

وزیر بهداشت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که آمار روزانه ابتلا به وضوح آغاز موج چهارم را تایید می‌کند و عموم مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را دنبال کنند.

کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی موجب حضور مجدد دانشجویان در کلاس‌های درس و رونق دانشگاه‌ها شده بود، اما با افزایش مجدد موارد ابتلا دانشگاه‌های این کشور به شیوه آموزش آنلاین بازگشتند هرچند این امر ضرر‌های مالی فراوانی برای دانشگاه‌های خصوصی به ویژه در سایه کاهش تعداد دانشجویان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار