واکنش امام جمعه لواسانات به اجباری بودن سربازی

سید سعید لواسانی با انتشار توئیتی نسبت به سربازی اجباری واکنش نشان داد و این امر را مبتنی بر نگاه شیءبودن به انسان دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از چند ماه پیش صحبت‌هایی در مجلس گفته و بررسی‌هایی روی موضوع سربازی اختیاری آغاز شد. نمایندگان قصد داشتند برای رفع برخی از مشکلات در کشور سربازی اجباری دوساله را لغو و آن را به سربازی پنج ساله نیمه اختیاری تبدیل کنند تا دغدغه جوانان کشور در این زمینه تا حدی حل و فصل شود.

اختیاری شدن سربازی به تبع می‌تواند مشکلاتی را برای نیرو‌های مسلح کشور به وجود آورده و ممکن است در صورت تصویب این قانون سوءاستفاده‌هایی هم شکل بگیرد که این مشکلات بر هیچ کس پوشیده نیست؛ بنا بر این نظرات متناقضی در فضای مجازی منتشر شد و کاربران با انتشار دیدگاه‌های خود اعلام موضع کردند. برخی اختیاری شدن سربازی را باعث حل بسیاری از مشکلات کشور دانستند و برخی نیز آن را باعث ایجاد مشکلات جدید امنیتی قلمداد کردند.


بیشتر بخوانید


در همین راستا سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات با انتشار توئیتی در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. لواسانی در توئیت خود سربازی اختیاری را به معنای گذر کردن از دیدگاه غربی شیءبودن انسان و توجه به کرامت انسانی دانست و حضور نیرو‌های با انگیزه در بین نیرو‌های مسلح را ضامن امنیت کشور معرفی کرد.

در ادامه متن و توئیت منتشر شده توسط لواسانی را مشاهده می‌کنید:

" معنای سربازی اختیاری، سربازی دل‌بخواهی نیست. بلکه گذر از نگاه نادرست شیءبودگی به سربازان که نگاه غربی به انسان است که متاسفانه برخی از ماهم بی‌توجه، آن نگاه را داریم به کرامت انسانی سربازان. ما مشکل مبنایی با سربازی اجباری داریم. امنیت هم با نیرو‌های داوطلب و با انگیزه بیشتر تامین می‌شود "

توئیت لواسانی درباره سربازی اجباری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فدایی ولایت
۲۱:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
یکی از بزرگترین معایب بر سر ازدواج جوانان برومند وطن همین سربازی اجباری بلند مدت بود که به فضل خدا حذف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هیچکس نمیره
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
باسلام:
باید قوانین مربوط به خدمت سربازی بروزشود وتغییرقوانین نیزبایدبگونه ای باشدکه ایرادات رابرطرف کندنه اینکه ازچاه درنیامده مشمولین را مضطرب ومنفعل نمایدباید برای رسیدن به بعضی مشاغل ومناصب گذراندن خدمت سربازی جزوشروط استخدام باشدوبرای بعضی افراد به عنوان یک خدمت همراه باحقوق مکفی باشد تاافرادی که هیچگونه درآمدی ندارندبتوانندتادرحین خدمت وظیفه گذران زندگی برای خود وخانواده ی آنان به راحتی سپری شود واین خدمت طبیعتا برای دولت بارمالی خواهد داشت لذاآن دسته افرادی که دارای پشتوانه ی مالی مناسبی هستند باید دوره ی آموزشی راسپری نمایند .مابقی خدمت رابگونه ای جبران نمایندتاپرداخت هزینه مالی آنان بتواند هزینه های دفاعی نیروهای وظیفه مشغول رابنمایندضمنا بمدت پنچ سال به عنوان احتیاط خروج آنان ازکشورممنوع باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
روحانیون که سربازی ندارند!
از روزی که سرباز را نازپروده کردند و با نام کرامت انسانی با سرباز برخورد کردند افسردگی و لوس بودن در بین سربازان شایع شد تا جایی که اگر قبلا بچه سوسول می رفت سربازیو مرد برمی گشت الان افسرده بر می گرده.
جنگ را نیروهای آموزش دیده از قبل که دوران سربازی را گذرانده بودند اداره و پایان دادند.
سربازی باید اجباری باشد و در آن اموزش های سخت جسمانی و تربیتی باشد تا بچه ننه های امروزی لااقل در آنجا آماده زندگی و کار در اینده شوند.
شاید از این تعداد میلیونی کسانی هم باشند که تاب نیاورند ولی در اصل باید انضباط سربازی ادامه دار باشد تا کشور در روز کارزار به دردسر نیافتد.
Iran (Islamic Republic of)
gdgd
۲۲:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
بله سردار شما راست میگی درسته اهم اهم اهم
Italy
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
گند بزنن به افکارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
یه نظر سنجی بذارید ببینید چنددرصد به اختیاری بودن رای میدن چند درصد به اجباری؟
ما ایرانی ها، ذاتا با واژه اختیاری بیگانه ایم! جای تاسف داره
تا حالا چند درصد از ما، خودشون رو امتحان کردند اگه هنگام عبور از چهارراه، چراغ راهنمایی خراب بود عجله نکرده و به دیگران احترام گذاشته و به آنها فرصت میدهیم زودتر عبور کنند؟
و یا تو بحث کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی و یا هر موردی که به اختیار باید به قانون احترام بگذاریم.
حالا چطور با اختیار جلوی دشمن، سینه سپر کرده و از کیان کشور دفاع میکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اخه ما که سربازی رفتیم میدونیم، سربازا جز آبدارچی کادر بودن و این که کار کادری رو انجام بدن، هیچ وظیفه ای ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مجلس باید طرح معافیت طلاب ازخدمت سربازی را لغو سربازی را برای اخوندا مثل جوانان کشور مقدس واجباری کنه چه دلیلی داره فرزند من بره سربازی اخوند نرود فرزند من بره دانشگاه درس بخونه شهریه بده چرا فرزند من بعد تحصیل بیکار اینها شاغل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
وظیفه نظامیان و کارشون حراست از کشور هست اگر قرار هست سرباز این کار رو انجام بده خوب حقوقش رو هم بهش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
بعضی وقت ها عده ای حرف های عجیبی میزنن، عزیزم بدنه اصلی نیروهای مسلح همین سربازها هستن
Germany
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
درود به شرفت حرف حق رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
جناب امام جمعه خدمت نام اجباری را اشتباه بخود گرفته خدمت التزام و تعهد به جبران دوازده سال خدمات دولت برای درس و امکاناتی است که دولت به ما میدهد و خطای بزرگ حذف خدمت دختران در سپاه دانش و سپاه بهداشت بود
Germany
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
دوست عزیز شما رایگان مدرسه می ری و مالیت نمی دی به همه مردم اینو نچسبون خدمات می گیریم پولشو می دیم چه ربطی به سربازی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
هرچی ناعدالتی یه برا زن و دختره،همین مونده بریم سربازی و مدافع حریم مردای تن پرور بشیم حاشا ب غیرتت ک اسم خودتو گذاشتی مرد
آخرین اخبار