بارش ۴۲۱ میلیمتر بارندگی شهرستان کرمانشاه در سال ۹۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به ۴۲۱ میلیمتر بارندگی شهرستان در سال ۹۹، گفت : شهرستان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۸ میلیمتر کاهش بارندگی دارد و این خسارت فراوانی به اراضی دیم زده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم دارایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : در سال زراعی امسال تاکنون ۳۰۵ میلیمتر بارش پراکنده و بیشتر در زمان بی موقع برای محصولات کشاورزی داشته‌ایم.

او گفت : خشکسالی تاکنون به محصولات کشاورزی ماهیدشت و سرفیروزآباد آسیب زده و اگر در مناطق سردسیرتر همچنان با کاهش باران مواجهه باشیم این مناطق نیز آسیب گسترده می‌بینند.

دارایی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه غلات دیم و آبی است، افزود: ۳۲ هزار هکتار از این اراضی گندم آبی است و با توجه به استراتژیک بودن آن یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی تمرکز بر صیانت از این اراضی است.

او با بیان اینکه تاکنون با ۱۳۴ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان مبارزه با علف هرز شده است، افزود: به دلیل کاهش بارندگی ها، آسیب محصولات دیم از این موضوع مبارزه با علف هرز متوقف شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه همچنین از بیمه ۴۷ هزار هکتار از محصولات کشاورزی شهرستان خبر داد و ادامه داد: تنها ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از این میزان توسط خود مردم بیمه شده و مابقی را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) متقبل شده است.

دارایی درآمد پایین دیم کاران و نبود فرهنگ بیمه در جامعه را علت اصلی کم توجهی کشاورزان به مقوله بیمه محصولات عنوان کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار