شایق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی مسئولان با وعده‌های پوچ شعور مردم را زیر سوال می‌برند/ انشالله رئیس جمهور منتخب فردی باشد که در دولتش قرارگاه مرغ درست نشود

فعال سیاسی اصولگرا درباره ویژگی‌های رئیس جمهور آینده توضیحاتی ارائه داد.

عشرت شایق نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ویژگی‌های فردی و شخصیتی نامزدهای ریاست جمهوری سیزدهم گفت: فرد منتخب باید شعارهایی که مطرح کرده را عملیاتی کند، یعنی در واقع شعارهای داده شده خود را به شعور تبدیل کند. برخی مسئولین با وعده های پوچ و عملیاتی نشده، شعور مردم را زیر سوال می برند. یک فرد مسئول باید دغدغه این را داشته باشد که برای مردم کاری انجام دهد، کاری که وظیفه او بوده و باید آن را بی منت برای مردم انجام دهد.

وی ادامه داد: مردم خواسته ها و دغدغه هایی دارند که انتظار می رود ریاست جمهوری به آنها اهمیت دهد و آن‌ها را اجرایی کند. بنابراین فرد نامزد شده باید در مقابل مردم احترام و ادب را در گفتار و رفتار خود داشته باشد. در صورتی که یک رئیس جمهور در رفتار و گفتار خود مدیریت نداشته باشد، وعده‌های غلط و بی‌راهه دهد و کلمات ناپسند بر زبان ‌آورد، کاری که انجام نمی‌شود هیچ؛ باعث دل‌آزردگی و دل‌شکستگی مخاطب هم می‌شود.

شایق ادامه داد: انشالله رئیس جمهور منتخب فردی باشد که در دولتش قرارگاه مرغ درست نشود! این زشت و ناپسند است. به جای آن قرارگاه ایجاد اشتغال، بالندگی و اقتصاد بزند. قرارگاه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، شیوه‌های برون‌رفت از تحریم با نگاه به ظرفیت های داخلی را بزند و افتخارآفرینی کند. مردم ما متحد هستند، ظرفیت و تخصص دارند و الحمدالله از لحاظ مواهب الهی در کشور کم نداریم که می‌توان از این موارد به نحو احسن بهره برد. پس فرد منتخب باید کسی باشد که در وجود و شخصیتش این ویژگی‌ها نهادینه باشد.

شایق گزینه کارآمدی را مهم‌تر از جوان بودن فرد رئیس جمهور دانست و گفت: ما دولت جوان نیاز داریم و بدنه دولت باید جوان باشد. جوان ها می‌توانند در بخشداری ها، فرمانداری و استانداری ها، ادارات کل و وزارتخانه‌ها فعالیت کنند، اما خود فرد رئیس جمهور بایستی مدیر و کارآمد باشد؛ انقلابی و جهادی عمل کند. یک فرد اجرایی و توانمند که بتواند هیئت دولت خود را بچرخاند. رئیس جمهوری که وزرای خود را در اندرونی نگه داشته و فرصت و حوصله دیدار با آنها را نداشته باشد، صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد.

وی افزود: ولی فقیه نیز مطالبه دولت جوان داشتند. بارها در فرمایشات رهبری اصطلاح دولت جوان را شنیدیم، اما اینکه شخص رئیس جمهور جوان باشد را نشنیده‌ایم، برای برون‌رفت از شرایط فعلی به یک فرمانده کهنه کار نیاز داریم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره شور و حال برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: مردم شاید از عملکرد مسئولان ناراحت و نگران شده و اذیت شده باشند، اما نسبت به انقلاب این چنین نیستند. این دلیل بر قهر کردن آن‌ها نبوده و به این معنا نیست که قصد شرکت در انتخابات را نداشته باشند. فعالان سیاسی و رسانه نقش به سزایی را در برگزاری انتخابات ایفا می‌کنند. افرادی که در راس قدرت بوده و در دوران فعالیت خود خدمات خوبی به مردم ارائه نداده‌اند، همان‌ها سعی دارند فضای انتخابات را سرد و ضعیف نشان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آیت اله گودینی
۱۱:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
جانا سخن از زبان ما می گویی. واقعا قرارگاه مرغ نهایت فضاحت بود. اینها مدعیان بلد بودن زبان دنیا هستند. به قول خواجه شیراز؛
هزار نکته باریکتر ز مو این جاست نه هر که سر بتراشد قلندری داند
آخرین اخبار