عضو کمیسیون بودجه گفت: مجلس باید بر نحوه پرداخت یارانه کالا‌های اساسی به مردم و کمک‌های معیشتی رسیدگی کند.

 محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با یادآوری اینکه این کمیسیون باید نحوه بر پرداخت یارانه کالاهای اساسی به مردم و کمک‌های معیشتی رسیدگی کند، گفت: قانون تأمین کالاهای اساسی عملاً اجرا نشد و دولت بهانه نبود منابع مالی را مطرح کرد. همزمان با طی مراحل نهایی قانون مذکور در شورای نگهبان هم رئیس‌جمهور اعلام کرد می‌خواهیم به هر خانوار مبلغی را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: تا الان گزارشی از دولت در زمینه پرداخت این مبلغ به ما نرسیده است، اما در جلسات گفته‌اند این مبلغ کمک معیشتی پرداخت شده است؛ اگرچه به صورت مکتوب گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

زنگنه اظهار کرد: حدود ۵ تا ۶ دهک پایین جامعه باید این کمک‌ها را دریافت می‌کردند که کمیته امداد و بهزیستی هم دهک‌های مورد نظر خود را مورد حمایت قرار می‌دهند. در نظارت‌های میدانی نمایندگان، برخی از مردم بیان می‌کردند این کمک ها را دریافت نکردند و این خود معیاری برای بررسی اجرایی شدن قانون است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهم آذر ماه سال گذشته، محمدباقر قالیباف رئیس نخستین سال پارلمان یازدهم در نامه‌ای به  اکبرپور، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی کشور «قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی» را ابلاغ کرد. 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار