عزیزی خادم: پرونده ویلموتس، فدراسیون فوتبال را بی اعتبار کرد/بسته اقتصادی جدیدی را برای فدراسیون در نظر گرفته ایم

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط این مجموعه توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط فدراسیون اظهار داشت: اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، اشخاص با سابقه فوتبالی و ورزشی کشور بودند که در یک انتخابات شفاف انتخاب شدند. ماجدی سال‌ها در ورزش کشور بوده و افشاری از کاربلدان داوری کشور است. در حوزه باشگاه‌ها بهرام رضاییان از مدیران با سابقه باشگاه داری کشور بوده است. براتی نیز از بهترین حقوق دانان ورزش کشور و همچنین موسوی در ورزش بانوان بسیار فعال است. مهرعلی نیز از اشخاص شناخته شده حوزه صنعت و اقتصاد است. یک هیئت رئیسه بسیار کارآمد را در اختیار داریم.

در حال انجام یک حسابرسی مستقل هستیم

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتصابات در این فدراسیون گفت: در دوره گذشته، اسلامیان در حوزه اقتصادی بود. قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت و عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ بوده و بسیار باتجربه است. در حوزه حقوقی، رفیعی از حقوق دانان کاربلد در حال راهبری میزبانی تیم‌های ملی است. روند فدراسیون رو به رشد است؛ اما شرایط فدراسیون بسیار سخت است و ما هم آگاهانه این مسئولیت را پذیرفتیم و تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی مناسب مشکلات را حل کنیم. با هیئت رئیسه در حال انجام یک حسابرسی مستقل هستیم تا ببینیم چه چیزی را تحویل گرفته ایم.

پرونده ویلموتس فدراسیون را بی اعتبار کرد

عزیزی خادم در خصوص پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی تصریح کرد: دادگاه عالی ورزش تا اوایل تیرماه به علت درخواست ما برای یک جلسه حضوری به تعویق افتاده است. رقم این پرونده بدون احتساب بدهی شستا، شش و نیم میلیون یورو است. در حال تلاش هستیم این مشکل را که فدراسیون را بی اعتبار و تیم ملی را به لبه تیغ برده است، حل کنیم. فوتبال کشور در یک مسیر جدید قدم برداشته و در حال بررسی صورت‌های مالی گذشته هستیم. فدراسیون گذشته از تیم ملی درآمدی نداشته است. کارگروه جدیدی در لیگ ایجاد کرده ایم تا مشارکت باشگاه‌ها بیشتر شود. همچنین بسته اقتصادی جدیدی را برای فدراسیون تدارک دیده ایم تا به تدریج فوتبال کشور را اقتصادی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتصاب پرحاشیه مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست  تیم ملی عنوان کرد: برای انتصاب سرپرست تیم ملی بزرگسالان از چهره‌های ملی فوتبال کشور مشورت گرفتم و روزی هم که رئیس فدراسیون فوتبال شدم به بسیاری از افراد صاحب نظر تلفن کردم. این سمت را به اشخاص دیگری پیشنهاد دادم، اما مورد قبول آن‌ها واقع نشد. تیم ملی متعلق به همه است و نمی‌توان آن را در انحصار اشخاص خاصی قرار داد. جلوی چرخش مربیان را خواهیم گرفت.

عزیزی خادم ادامه داد: این فوتبال بسته نیست و متعلق به همه است. چارت وظایف سرپرست تغییر خواهد کرد و پست‌های بالاتری برای نظارت بر تیم ملی ایجاد خواهند شد. مسئولیت تیم ملی با خود من است، این تیم در لبه تیغ قرار دارد. از زمانی که آمدم تماس‌هایی علیه اسکوچیچ با من گرفته شد، اما ما از اسکوچیچ حمایت کرده و خواهیم کرد. باید برنامه ریزی شده جلو برویم. حوزه فنی در اختیار من نیست و انتظارات از ما بالا است.

باید کلیات مسائل فوتبال حل شوند

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص استعفای علی جوادی و جا ماندن اسکوچیچ و حاج صفی از اتوبوس تیم ملی گفت: جوادی از دوستان خوب من است، اما استعفا کرده و من نپذیرفتم. انتصابات در اختیار من است و هرکسی باید مسئولیت خود را انجام دهد. در شرایطی هستیم که در بخش لباس تیم ملی و تهیه بلیت مشکل داشتیم و در چنین شرایطی فعالیت کردن بسیار دشوار است. با این حال در این شرایط پرواز چارتر از کیش به دوحه برای تیم ملی گرفتیم و موسوی، صاحب هتل داریوش نیز قبول کرد که به صورت رایگان میزبان تیم ملی باشد. اگر می‌خواستیم هتل قبلی را بگیریم، باید بدهی ۳ سال قبل را پرداخت می‌کردیم. باید کلیات و مشکلات اصلی فوتبال را با برنامه ریزی حل کرد.

باشگاه‌ها برای جذب خارجی‌ها ضمانت بدهند

عزیزی خادم در خصوص قانون منع جذب خارجی‌ها گفت: باید در خصوص این قانون در هیئت رئیسه صحبت و بررسی شود. از آن جایی که در این حوزه مطالعه نکرده ام، نمی‌توانم نظر بدهم. برای من منافع فوتبال مهم است و باشگاه‌ها برای جذب مربیان و بازیکن خارجی باید صندوقی داشته باشند و ضمانت مالی بدهند تا با ایجاد پرونده‌های جدید چهره فوتبال کشور خدشه دار نشده و فدراسیون فوتبال زیر سوال نرود.

بخش اعظم بدهی به شستا پرداخت شده است

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص بدهی این فدراسیون به شستا گفـت: این بدهی از تبعات پرونده ویلموتس است. با رضوانی فر و معاون او صحبت کرده ام تا جلسه‌ای داشته باشیم و او هم در مصاحبه‌ای گفت که بخش اعظم بدهی فدراسیون به این شرکت پرداخت شده است. بخش اعظم بدهی فدراسیون به شستا به یورو پرداخت شده است و در حال توافق برای باقی مانده آن هستیم. امکانات فدراسیون به گروگان گرفته شده است و باید با کارگروه‌های مختلف مشکلات را بررسی کنیم. فعلا در ساختمان کنونی فدراسیون هستیم، اما باید منابع مالی را فراهم کنیم تا ساختمان را به کمپ ببریم. هیچ سندی در خصوص واگذاری ۳ دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس ندیده ام.

اگر اعتراضی به انتخابات هیئت فوتبال استان تهران شود، اقدام خواهم کرد

عزیزی خادم در خصوص اعتراضات به انتخابات هیئت فوتبال استان تهران گفت: این موضوع را شنیده ام، اما به من کتبا اعتراض نشده است. اگر اعتراضی شود، اقدام خواهم کرد، چون معتقدیم که نباید حقی از کسی ضایع شود، کنار مظلوم خواهیم ایستاد.

فضای فوتبال را باز خواهیم کرد

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: اعتقاد ما بر مشورت است، اما توصیه کسی را نمی‌پذیریم. به هیچ وجه دروغ نخواهیم گفت و با فساد مبارزه خواهیم کرد. با علی دایی و علی پروین و... تماس گرفتم تا سمت‌هایی را در فدراسیون در اختیار بگیرند و با کارشناسان مشورت می‌کنم. فوتبال متعلق به همه است و فضای فوتبال را باز خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ماشالله دکتر عزیزی یه ایران پشت شما و فدراسیونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مدیر با لیاقت یه تار موش میرزه به شاخ اینستاگرم پر ادعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خداییش عجب صحبت های خوبی کرد و برنامه های خوبی داد عمرا اگه این چیزا به فکر علی اموجی ميرسید فرق بین یک مدیر کاربلد مثل ایشون با یکی که فقط بلد حرف مفت بزنه از زمینه تا آسمون
آخرین اخبار