آغاز تعطیلی سراسری ١٠ روزه در کشور/ سونامی کرونا در پیک چهارم و اجرای دیرهنگام و نیم بند محدودیت‌ها

بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز ۱۰ روز تعطیلی سراسری در کشور آغاز می‌شود تا کمی بتوان ترمز کرونا در موج چهارم را کشید.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از امروز به مدت ۱۰ روز تعطیلی سراسری در کشور آغاز می‌شود، تعطیلی که برای کاهش چرخه ویروس به ویژه از نوع انگلیسی اش رقم خورده است، چرا که به دلیل سرعت سرایت ویروس انگلیسی نقشه کرونایی کشور از رنگ بندی به سرعت به رنگ قرمز آتشین درآمد و راهی جز تعطیلی برای کاهش شعله‌های بلند کرونا در کشور وجود نداشت.

شعله‌های آتش کرونا در کشور اکنون زبانه می‌کشد چرا که پیش از نوروز به دنبال کاهش موارد ابتلا و فوتی‌های کرونا بسیاری فکر کردند سال جدید را می‌توانند عادی‌تر از سال گذشته سپری کنند و راهی بازار‌ها و پاساژ‌ها شدند تا خود را برای نوروز و دید و بازدید‌های نوروزی یا سفر آماده کنند غافل از اینکه کرونا کمین نشسته بود تا جان دوباره بگیرد و شعله آتش بیماری دوباره در کشور برافروخته شود.

گوش مردم و مسئولان به هشدار‌ها بدهکار نبود

پیش از نوروز وزیر بهداشت عنوان کرد که نگرانیم و مسافرت به عنوان اصلی‌ترین عامل گردش ویروس بسیار موثر است، موضوع وزارت بهداشت از روز نخست مشخص بود، ما مطلقا مواق مسافرت نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود.


بیشتر بخوانید:


هشدار‌های وزیر بهداشت و مخالفت وزارت بهداشت برای سفر‌ها کارساز نشد و وزیر بهداشت مجبور شد که به قسم و التماس بیفتد و گفت: ما التماس کردیم که سفر نباشد و من یک عضو از ستاد ملی مقابله با کرونا هستم و وزیر بهداشت در ایران باید همیشه باید خواهش کند و دست و پا ببوسد تا بتواند یک قدم بردارد.

در نهایت ستاد ملی مقابله با کرونا فقط سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی آن هم با خودروی شخصی را ممنوع اعلام کرد و سفر به این شهر‌ها با حمل و نقل عمومی آزاد بود.

وزیر بهداشت هم با آزاد بودن سفر‌ها پشت تریبون آمد و گفت: اگر همه دروازه‌ها هم باز بود، حضرت عباسی سفر نروید چرا که سفر رفتن همانا و گرفتار شدن همانا. اگر هم برای شما بلیت مجانی فرستادند به سفر نروید این‌ها ویزای بیماری و مرگ است.

نمکی اظهار کرد: ما در خوزستان کودک یکساله از دست دادیم و ما در نظام سلامت شده ایم زخمی وجنازه جمع کن و هر چه فریاد زدیم و شرمسار مدافعان سلامت شدیم هم فایده نداشت وبه روسای دانشگاه‌ها اعلام کردم که خودتان را برای یورش سنگین ویروس جهش یافته آماده کنید.

وزیر بهداشت گفت: چه گناهی کردیم که باید شهید بدیم و ناب‌ترین مدافعان سلامت را از دست دادیم و اگر چند خوزستان دیگر شکل گرفت، ان وقت نمی‌توانیم روی تاب آوری نظام سلامت قسم بخوریم چرا که مدافعان سلامت در خوزستان نمی‌توانستند یک پلک روی هم بگذارند و همه این‌ها اثر خود را روی آمار‌ها خواهد گذاشت.

بیماری کرونا

موج چهارم و سونامی کرونا در ایران

در نهایت همه این هشدار‌ها به جایی نرسید وگوش مردم و مسئولان به این حرف‌ها بدهکار نبود و موج چهارم کرونا خیز بلند موشکی برداشت و این بار کرونا پر قدرت‌تر از همیشه وارد میدان شد و هفته اخیر ۲۸ هزار بستری جدید قطعی یا محتمل کرونا اتفاق افتاد که نسبت به هفته قبل حدود ۱۰ هزار مورد افزایش داشته است، باید موج چهارم را سونامی کرونا نامید چرا که سرعت افرایش بستری ۳.۷ برابر نسبت به مدت مشابه در موج دوم و سوم است.

ابتدای نوروز ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار داشتند و نقشه کرونایی کشور زرد وآبی بود وحتی در خوزستان و اطراف آن شهر‌های قرمز و نارنجی به چشم می‌خورد، اما امروز نقشه کرونایی کشور آتشین است. در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سرعت رشد موارد ابتلا وبستری به حدی بالا بود که پیشنهاداتی مبنی بر تعطیلی شهر‌های قرمز و البته استان تهران برای کنترل وضعیت بیماری مطرح شد و وزیر بهداشت هم پیشنهاد تعطیلی را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرد.

علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران هم در این باره گفت: شرایط و نرخ افزایش مبتلایان به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد محدودیت‌های اعمالی برای جلوگیری از گسترش بیماری کفایت لازم را ندارد. بر همین اساس پیشنهاد مشخص ما فرضیه لاک دان یا تعطیلی است که در دو هفته آخر آبان ماه در تهران و برخی مراکز استان‌ها هم تجربه کردیم.

وی افزود: حداقل در تهران به نظر می‌رسد که به جز مسیر لاک دان، مسیر دیگری برای کنترل بیماری وجود ندارد و در کنار آن باید به سرعت فرآیند واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و جامعه پزشکی انجام شود. به نظر می‌رسد سرعت بخشیدن به واکسیناسیون یک اولویت قطعی در تهران و مراکز استان‌ها است.

البته وزیر بهداشت اظهار کرده است که رشد موارد بستری در هفته‌های اخیر مربوط به سفر‌های نوروزی نیست وافزایش آمار بستری ناشی از سفر‌ها را در روز‌ها وهفته‌های آینده خواهیم دید و آنچه در روز‌های اخیر از موارد بستری می‌بینیم ناشی از بی توجهی‌های قبل از سفر‌ها به خصوص بازار‌های شلوغ، صف‌های طولانی و درهم فشرده مرغ و ... است و افزایش تصاعدی موارد سرپائی حاکی از اثرات سفر‌های نوروزی است و از روز‌های آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم.

سونامی کرونا در پیک چهارم

محدودیت‌های هوشمند با تاخیر و نیم بند در کشور

با وجود اینکه براساس مدیریت هوشمند بیماری کرونا که مصوبه ستادملی مقابله با کروناست وبا تغییر رنگ بندی کرونایی شهر‌ها باید شاهد اعمال محدودیت‌ها باشیم، اما این بار محدودیت‌ها خیلی هم هوشمند و به سرعت اعمال نشد، ۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از ۱۶ فروردین در وضعیت قرمز و ۵۴ شهرستان از جمله ۶ مرکز استان (اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند، اما محدودیت‌های کرونایی شامل تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهر‌های قرمز وتعطیلی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در شهر‌های نارنجی اعمال نشد.

ابراهیم درستی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران هم ابلاغ نشدن تعطیلی گروه‌های شغلی را علت اجرا نشدن محدودیت‌های کرونایی دانست و گفت: شبکه خبر مدام زیرنویس می‌کند که مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در شهر‌های قرمز تعطیل هستند و احتمالاً از شنبه ۲۱ فروردین تعطیلی دوهفته‌ای تهران آغاز خواهد شد. وزارت بهداشت هنوز رسماً به ما ابلاغ نکرده که اصناف و مشاعل گروه ۲ در شهر تهران دو هفته باید تعطیل باشند که ما بتوانیم آن را به صنوف زیر مجموعه خود ابلاغ کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اتاق اصناف مکلف است دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کند، در پاسخ به اینکه چرا با وجود قرمز شدن وضعیت تهران در روز‌های اخیر تعطیل نشد، گفت: دلیل تاخیر در تعطیلی‌ها این است که به طور ناگهانی طی ۱۰ تا ۱۲ ساعت رنگ بندی شهر‌ها تغییر کرد و بیماری در کشور شدت گرفت.

وی افزود: طبق اعلام استاندار تهران قرنطینه تهران منتفی است، اما مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ باید دو هفته تعطیل شوند که احتمالاً تعطیلی از روز شنبه آغاز خواهد شد.

این در حالی است که علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تغییر رنگ بندی کرونا در کشور گفت: موضوع ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به اصناف از سال گذشته شروع شده است. در واقع قرارگاه ستاد، محدودیت‌ها را به استانداری‌ها اعلام می‌کند و باید اجرا شوند. محدودیت‌های جدید و بسته شدن اصناف از همین امروز باید اعمال می‌شد و در صورتی که انجام نشده این موضوع تخلف است.

در نهایت شامگاه روز پنج شنبه ۱۹ فروردین ماه اعلام کرد که از شنبه ۱۰ روز تعطیلی سراسری اعمال خواهد شد و بر این اساس پنج روز بعد از قرمز ونارنجی شدن شهر‌ها محدودیت‌ها از امروز به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود و اگر این پنج روز محدودیت‌ها اعمال شده بود در کنترل بیماری سرعت عمل بهتری داشتیم چرا که کرونا آن هم از نوع انگلیسی با توجه به سرعت بیماری به سرعت درحال گردش در کشور وقربانی گرفتن است و حالا مشخص نیست که کدام نهاد ناظر در اعمال نکردن محدودیت ها مقصر است.

تعطیلی سراسری  ١٠ روزه در کشور

جزئیات تعطیلی سراسری ۱۰ روزه از امروز ۲۱ فروردین ماه

کمیته عالی نظارت با محوریت و مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست نظارت دقیق را بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال کند و افرادی که الزمات قانونی در این خصوص را رعایت نمی‌کنند برای برخورد به مراجع ذیربط معرفی کند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

در شهر‌های قرمز مشاغل گروه دو، سه و چهار تعطیل است و بازار بزرگ تهران و از امروز تعطیل خواهد بود.

فعالیت‌های اجتماعی مانند نماز‌های جمعه، مساجد، نماز‌های جماعات یومیه، مراسم‌های آیینی و مذهبی و تمام مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی، حوزه‌های علمیه در شهر‌های قرمز ونارنجی تعطیل است.

در شهر‌های نارنجی دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری با یک دوم کارکنان به فعالیت خود ادامه می‌دهندو جلسات در فضای سربسته با حداکثر ۲۰ نفر برگزار خواهند شد.

دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری در شهر‌های قرمز با یک دوم و در شهر‌های نارنجی با یک سوم فعالیت می‌کنند همچنین فعالیت سایر ادارات غیر ضرور در شهر‌های قرمز با یک سوم و در شهر‌های نارنجی با یک دوم کارکنان خواهد بود و جلسات اداری در فضای سربسته در شهر‌های قرمز حداکثر با ۱۵ نفر و در شهر‌های نارنجی با حداکثر ۲۰ نفر برگزار می‌شود.

تعطیلی سراسری  ١٠ روزه

محدودیت‌های تردد در ۱۰ روز تعطیلی سراسری

سردار سیدکمال هادیانفر درباره نحوه اعمال قانون خودرو‌ها با پلاک غیربومی درشهر‌ها گفت: خودرو‌هایی که پس از مهلت ۷۲ ساعته از زمان تغییر رنگ‌بندی شهر‌ها همچنان در شهر‌های نارنجی و قرمز حضور داشته باشند، جریمه خواهند شد و بر این اساس در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی نیم میلیون تومان جریمه برایشان صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جریمه این خودرو‌ها هم با بهره‌گیری از دوربین‌ها و هم از سوی ماموران پلیس راهور انجام می‌شود، تصریح کرد: تنظیمات این دوربین‌ها به نحوی انجام شده که خودرو‌های با پلاک غیربومی که در شهر‌های غیر قرمز و نارنجی حضور داشتند، پس از ۷۲ ساعت ازتغییر وضعیت این شهر‌ها به قرمز یا نارنجی اعمال قانون و جریمه شوند. این اعمال قانون هم به وسیله دوربین‌ها و هم به وسیله ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه اعمال قانون پلاک‌های غیربومی در معابر درون شهری گفت: دو استان تهران و البرز با توجه به مجاورتی که وجود دارد به صورت یکپارچه دیده شده‌اند، چرا که به عنوان مثال، چون برخی خانه و محل کارشان در کرج و تهران است و باید تردد کنند. در همین راستا نیز با تصمیمات اتخاذ شده اینگونه خودرو‌ها در تهران و البرز جریمه نمی‌شوند، اما به طور مثال اگر خودرویی با پلاک اصفهان، شیراز، مازندران و ... در تهران یا هر شهر غیربومی دیگر آن پلاک که دارای وضعیت قرمز یا نارنجی باشد تردد کند جریمه می‌شود.

وی درباره منع تردد شبانه گفت: این طرح نیز همچنان برقرار بوده و در تمام شهر‌های کشور اعم از شهر‌های دارای وضعیت آبی، زرد، نارنجی و قرمز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اعمال می‌شود.

محدودیت های تردد

پیش‌بینی هفته‌های سیاه کرونایی با وجود تعطیلی ۱۰ روزه

مسعود یونسیان عضو کمیته واکنش سریع کووید ۱۹ کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: روند کرونا در همه استان‌ها به جز خوزستان افزایشی است و روند بیماری با سرعت بسیار زیادی رو به افزایش است.

یونسیان بیان کرد: در دو تا سه هفته آینده روند فوتی های کرونا همچنان افزایش پیدا خواهد کرد و احتمال مرگ روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر طی روز‌های آینده دور از انتظار نیست و با وجود اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی ۱۰ روزه موارد بستری و فوتی‌ها در هفته‌های آینده افزایش پیدا خواهند کرد.

عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ بیان کرد: ابتکار عمل دست ویروس است و رفتار ما را کنترل می‌کند وبسیاری از مبتلایان در هفته اخیر به بیماری مبتلا شده اند و ما شاهد افزایش ۳.۷ درصدی موارد بستری در کشور هستیم باید توجه داشت وقتی تعداد موارد بستری ۳.۷ افزایش پیدا می‌کند به دلیل اشباع بیمارستان‌ها کیفیت خدمات کاهش پیدا می‌کند و افزایش میزان فوتی‌ها بیش از ۳.۷ برابر خواهد بود.

یونسیان گفت: پیش بینی می‌کنیم در دو هفته اول اردیبهشت ماه حتی با وجود تعطیلی ۱۰ روزه شاهد فوت ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر باشیم چرا که سیر صعودی بیماری و موارد سرپایی و بستری پیش از اعمال محدودیت‌ها آغاز شده است مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد اما متاسفانه موج چهارم بیماری با روند افزایش مرگ و میر همراه است.

مرگ و میر کرونا

نتیجه محدودیت‌ها از دوهفته بعد مشخص می‌شود

 عضو کمیته واکنش سریع کووید ۱۹ کشور گفت: نتایج اعمال هر محدودیت معمولا دو هفته بعد در مراجعان سرپایی، چهار هفته بعد در بیماران بستری و ماه بعد در موارد مرگ و میر مشخص می‌شود.

 عضو هیأت علمی و متخصص اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: همه قوا و دستگاه‌ها باید دست به دست هم بدهند و به عنوان پشتوانه مصوبات ستاد مقابله با کرونا در اعمال محدودیت ها اقدام کنند و اگر برخورد لازم صورت نگیرد و محدودیت ها  موثر نخواهد بود و روند بیماری همچنان افزایش پیدا خواهد کرد و موارد ابتلا، بستری و مرگ ومیر کرونا بالا خواهد رفت.

با توجه به شرایط بسیار خطرناک کنونی بیماری در کشورمان، همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حاکمیتی باید با آرایشی تمام جنگی و با حداکثر توان در میدان نبرد با ویروس حاضر شوند.

در عین حال هر یک از ما اعم از مردم و مسئولان باید خود را به منزله سربازان این نبرد سهمگین قلمداد کنیم. امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی کشور در اعمال محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای آن‌ها و البته همراهی مسئولانه مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد توقف روند افسارگسیخته شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمندان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک
۰۸:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام همه اش دروغه دانشگاه ما را هنوز تعطیل نکردند هنوز کارمندان به اجبار سر کار می ایند مر کز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مسافرت و تفریح یک عده بی مسئولیت و خودخواه مهم بود یا کسب و کار مردمی که کلی مشکل دارند؟ دو هفته نوروز که همه جا تقریبا نیمه تعطیل بود چرا از موقعیت بهره نبردید تا الان دوباره دو هفته مملکت تعطیل نشه؟!
سختگیری در طول سال و سختگیری مضاعف در نوروز نهایتا به نفع مردمه چون کسب و کارها کم و بیش فعالیت میکنند.
اما دو هفته کشور رو تقریبا ول کردید و الان از اعمال محدودیتها و تعطیلی میگید؛ تازه اونم اگه واقعا رعایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
الان چه کنیم؟؟
وصیت نامه رو بنویسیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
امروز بیچاره شدم تو بانک کلا دوتا کارمند داشتن دو ساعت معطل شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
در شهرستان ملارد همه مشاغل باز بودن همه جا هم شلوغ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
واویلا
چه کردند بعضی ها
این بعضی ها باید مجازات شوند
زندگی شده ترس و لرز از دست کرونا
خدا چه کنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام امروز تو صفحتون نوشتید در شهر های قرمز فقط مشاغل ضروری باید برن سر کار ولی آموزش پرورش تو قم گفته کادر اجرایی با یک سوم نیرو ها در مدرسه حضور داشته باشه این دیگه چه جورش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چه محدودیتی؟!
امروز که مترو مثل همیشه شلوغ بود!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بدون نظارت چه فایده داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیان
۱۵:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چهل ودو ساله که این مملکت با این مدیران و مسئولان بی لیاقتش تعطیله... اگر باور نداری کر و کوری و واقعیت را نمی بینی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
عقل که نباشه جون در عذابه
خون همه کسانی که خودشون مراعات میکنن سفر و مهمونی نمیرن ولی از بقیه گرفتن گردن دولته
Iran (Islamic Republic of)
کمدین احمد مرادی
۱۳:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مشهد که همه جا بازه خصوصن دور حرم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
همون وقت قبل عید که اعلام شد مسافرت با ماشین شخصی ممنوع است ولی با قطار و هواپیما و اتوبوس آزاد باید فکرش رو میکردید...
اینم نتیجه بی تدبیری...
از یک طرف دولت میگه با این شرایط یرید سفر تا بتونه کسری بودجشو تامین کنه و جلو ورشکستگی بنگاهای خوشو بگیره از طرف دیگه میگه نرید سفر که اگر مرگ و میر بره بالا مثل الان بگه ما گفتیم مردم رعایت نکردند...
اقای محترم شما اول تکلیفتونو با خودتون روشن کنید بعد بگید مردم.
هنوز تورهای مسافرتی به راه است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
صندوق کار آفرینی امید که زیر مجموعه خود دولت هست کارمنداشو تعطیل نکرده در صورتی که نه تسهیلاتی هست و نه کاری الکی فقط برای حضور تو این شرایط باید در محل کار باشند حالا آقایون لطف کردند اعلام کردند که یک روز در هفته با نظر رییس شعبه هر یک از کارمندان تعطیل باشه که اونم شامل رییس شعبه و نیرو خدماتی نمیشه.این که برا خود دولته وضعش اینه وای به حال بقیه خودشون به خودشون گوش نمیدن میخوان مردم به حرفشون گوش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام و صلوات به همه مدافهان سلامت جان برکف به برکت صلوات بر محمد ال محمد خدا خودش عجر تون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
دیشب در بیمارستان مریض کرونایی میگفت که عروسی باجناغ م بود رفتیم و چون 5 نفرشون ناقل کرونا بودن 50 نفرمون راهی بیمارستان شدیم میگفت از مردم خواهش میکنم که دورهمی عروسی تولد مراسم عذاداری نگیرید که به سرنوشت ما دچار نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
تورو خدا یک نفر بیاد بگه که تعطیله ...
هیچکسی تعطیل نیست هیچکس...
تو همین خیابون ما همه ی مغازه ها حتی گل فروشی و املاک الان بازن ...
مسخره کردید مارو ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ملتو گذاشتین توی عید برن مسافرت . چطور تا دیروز کل کشور سفید بود و به یکباره قرمز شد ؟ باز دولت اصلاحات غربزده دنبال چه اهداف شومی برای ملته باز منتظر چه فریبی از طرف دولت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
شرکتهای خصوصی که کلا عادت به تعطیل کردن یا شیفت بندی ندارن ...
و مغازه ها هم که همه بازه
دوتا کارمند رو تعطیل کردن دلشون خوشه ....
همه کارهاشون همینجوریه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
کشوری که تا دیروز سفید بود به یکباره قرمز شد باز دم ماه مبارک رمضان شد اگه راست میگین راه ترکیه و کشورهای دیگرم ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مثل عید که همه جاده ها باز بود پروازها به راه بود یهو نیمه شعبان جمکران و بستن
کرونا از ترکیه و کیش و کنسرت و کنار دریا منتقل نمیشه فقط تو حرم و مسجد و اینحور جاها قابل انتقاله
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مغازه دارها رو که بیشتر رعایت میکنن بستید ولی اداره ها تعطیل نیست و همه با تمام ظرفیت دارن کار میکنن و صلیغه ای شده و هر مدیر برای خودش تصمیم میگیره

مثل این قضیه پروتکل سفرهای نوروزی وزارت بهداشت میمونه سفر با ماشینهای شخصی که افراد ایزوله هستند ممنوع شده ولی سفر با اتوبوس و قطار و هواپیما که بمب شیوع کرونا هستند آزاد!
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش طهماسبی
۱۱:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
باسلام و احترام ، بنده کارمند وزارت راه و شهرسازی (ستاد وزارتخانه ) هستم از لحاظ رعایت پروتکل ها در بالاترین سطح قراردارد اما رفت و آمد پرسنل در داخل ستاد و آسانسور باعث شیوع این بیماری می شه تورو خدا یکی به این استاندار تهران بگه خودت دکترای بهداشت داری چرا دستورات می دی خون کسانیکه توی ادارات دولتی می میرن پای جنابعالی چرا یه فکری به حال کارمندان نمی کنید دائمأ در ترس و وحشت زندگی می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
صف مرغ و خرید عید و تعطیلات و سفر بعد هم 10 روز مملکت رو تعطیل میکنیم ! آغا شد 1 ماه مملکت رو تعطیل کردید !

چه کاریه خوب نمی گذاشتید برن مسافرت

الان 10 میلیون رفتن مسافرت باعث شدن 80 میلیون به مشکل بخورن !!!!

چرا تدبیر نیست و امید به فنا رفت !

مدیریت ستاد کرونا پاسخگو باش !!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام
یه لیستی منتشر کردن از مشاغلی که هرگز تعطیل نمیشن حتی در شرایط قرمز
بعد تمامی شغل های جهان داخلشه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
چرا تعطیلات سراسری در ایام عید اجرا نشد

آیا کمی تامل بهتر نیست کمی مهندسی شده عمل می کنند مسولان
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۱:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
یه سوال بدجوری ذهنمو درگیر کرده! دولت که سفرهای نوروزی رو تعطیل نکرد تا به اقتصاد ضربه ای نخوره الان چجوری ضربه ی اقتصادی این حداقل ده روز تعطیلی رو توجیه و هضم میکنه. مگه چند درصد مردم میرن سفرهای خارجی و سفرهای نوروزی؟ اما خیلی راحت نود درصد(به نظر من) مشاغل و شاغلین از این تعطیلی ها ضرر می کنن. به نظر میرسه یه عده با خودشون گفتن حالا که عیده و کارامون تعطیله یه سر به بچه ها وبقیه فامیل مون خارج کشور بزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بنده خودم تهران ساکنم ولی یک سوال چرا همیشه تهران ؟چرا مردم جنوب و شرق وغرب و شمال کشور بعداز تهران؟مگه جز این هست هیچ انسانی با دیگری تفاوت نداره !؟یا شاید اقایون مسئول درپایتخت هستن می ترسن اسیبی به خانواده هاشون برسه؟خواهشا نگید چون پایتخت هست و کلا کارهااینجاانجام میشه مجبورن،چون هم من می دونم هم شما بحث این چیزها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام،راه خلاصی از این ویروس استفاده از همه ظرفیت های درمانی کشوراست(طب نوین،سنتی،اسلامی و ایرانی).و این مهم دست وزارت بهداشت و درمان محترم هست که به سایر اطبای متخصص اجازه فعالیت بدهند تا مردم خودشان نوع درمان را انتخاب نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ظاهرا همه ما كارمندان مشاغل گروه يك هستيم كلا جون ما ارزشي نداره! مترو هم كه هر روز شلوغتر ميشه تو تهران عجب!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مدیر اداره ما به صراحت کامل گفتن همه باید بیان سر کار و 2/3 و 1/3 و 1/2 هم معنی نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
الان ک ی هفته هست بورس قرمزه سرتاسر مردید تیتر بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بین 80 میلیون جمعیت هر جور آدم پیدا میشه... بی فرهنگ، با فرهنگ، بی سواد، با سواد، ، فهمیده و .... از همه ی 80 میلیون نباید انتظار داشت که سنجیده و فهمیده عمل کنن... در عوض 80 میلیون نفر نماینده هایی رو اون بالا فرستادن که به زعم خودشون تحصیل کرده و فهمیده و مدیر و توانا توی مدیریت امورات کشورن... اگه قرار باشه 80 میلیون نفر هر کس برای خودش تصمیم بگیره و هرچی رو که به مصلحت دید انجام بده اولا سنگ رو سنگ بند نمیشه دوما نیازی به دولت و منتخب مردم و رئیس جمهور و وزراش نیست.... پس این دولت و وزرا و منتخب مردم و تصمیم گیران ارشد کشور هستن که باید مصلحت جامعه رو تشخیص بدن و به مردم برای اجرا ابلاغ کنن... نه این که جاده ها رو باز کنن و بگن مسافرت نرین... صف درست کنن و بگن صف نایستین و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
تعطیلی و حتی کاهش کارمندان شامل نیروهای شرکتی ادارات اوقاف خراسان رضوی نمی شود و نیروهای شرکتی ملزم به حضور در اداره اوقاف هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
عده ای در بدنه حاکمیتی به عمد دنبال ایجاد بحران هستند چرا که اکثر مشکلات بواسطه ول کردن امور است مثل مرغ ، کرونا و.......و کسی با ایشان کاری ندارد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۰:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام و خسته نباشید.
شما اگر تعطیلی در سطح شهر دیدید به ما هم اطلاع بدید!
امروز همه چی طبق روال گذشته بوده و چیزی تغییر نکرده!
تا زمانی که بانک‌ها باز هستند و داد و ستد انجام می‌شود هیچگونه تعطیلی ای به معنای واقعی وجود ندارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
دولت برای امنیتی کردن فضا و پوشاندن برخی ایرادات و ضعف ها در برگزاری انتخابات ، شاید هم به علت وجود برخی خائنین به میهن در حال کش دادن موضوع کرونا تا انتخابات است. هدف این است که با این ترفند انتخابات مجازی برگزار کنند و معلوم نیست پشت این هدف چه انگیزه ای وجود دارد و قرار است چه بلایی بر سر انتخاب ملت بیاورند. شاید هم هدفشان این باشد که صفوف خلوت رای که ناشی از بی اعتمادی مردم به دولت هست را به بهانه کرونا توجیه کنند.
به هر حال دولت مقصر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا همینطوره که میگی اینا میخوان کرونارو تا انتخابات حتی بعد انتخابات کشش بدن 100درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خسته نباشید با این تعطیلیاتون، خیابون ها شلوغ و پر رفت و آمد، مردم هم ، همه سرکار، کی تعطیل کرده؟
تعطیل کنه از کجا بیاره شکم زن و بچه اش رو سیر کنه؟ دولت ناتدبیر میخواد ماهی 100 تومن بهش بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
یه فکری هم به صدای وحشتناک بلندگوهای وانتی میوه فروشی که مارا دیوانه کرده بکنید منطقه چهار محله شمیران نو با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه یک روز در اخبار سراسری رییس جمهور میگه مردم میتوانند با رعایت پروتکل بهداشتی مسافرت بروند در حال که تصمیم گیرنده وزارت بهداشت است نه ایشان یه دفعه شهرها قرمز میشه و مهلت 3 روزه میده که اگر هم خارج بشوید بعد از این سه روز خیلی شهروندان بدی هستید پس حالا جریمه تون میکنیم متاسفم به عنوان ایرانی که شخصی مثل تو رییس جمهور ما می باشد متاسفانه فرقی با ترامپی که در عالم دیگری سیر میکرد ندارید و این وظیفه مردم است که از این فرد بخواهند که چرا ملت ایران را به بازی گرفتید و این کار نمایندگان مردم است که متاسفانه صدایی از آنها هم در نمی آید که ممکن است خبر ندارند که اگر این باشد وای به حال این مردم و اگر خبر دارند و سکوت کرده اند و خود را به خواب زده اند یک برداشت بیشتر نیست که نمایندگان هم باردار دولت هستند تاسف تاسف تاسف
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آخه مردم چه گناهی کرده اند خود مسئولین اجازه می دهند روزانه هزار هزار به کشورهای آلوده سفر کنند با مبلغ زیر قیمت
کل کشور که بحرانی شد حالا همه جا تعطیل
این چه تدبیری است
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۹:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
دیگه کاریش نمیشه کرد موج چهارم اومد
فک کنم این چهارمی شبیه موج مکزیکی باشه و موجب حرکت دسته جمعی مردم به طور هماهنگ بشه
اقایونی که به خاطر اقتصاد کشور حاضر نبودند محدودیتی برای عیدامسال ایجاد کنند حالا باید شاهد له و لورده شدن اقتصاد کشور زیر این موج مکزیکی باشند!
قضیه این کرونای پتاسیم یافته دیگه چیه؟این یکی از کدوم خرابشده ای اومده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بهتر بود یه شماره تماس معرفی میکرد برای گزارش مردمی،هیچ کدوم از شرکتهای خصوصی حاضر به تعطیل کردن یا شیفت بندی نیستند .
yjc عزیز لطفا پیگیری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
واقعا عجیبه؛ فقط کارمندای دولت تعطیلن بقیه اقشار همه تو خیابونان بعد اسمشو گذاشتین قرنطینه؟! حقوق برای کارمندان دولته سلامتی هم برای اوناس بقیه باید تو رقابت واسه نفس کشیدن بمیرن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این سوال خیلی مهم است

چرا تعطیلات عید این اقدام صورت نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
کجا محدودیت گذاشتن . مترو که قیامته جای سوزن انداختن نیست . کارمند ها هم همه سرکارن تهران
اگر قرار تعطیل کنن برای جلوگیری باید کل سازمان ها و ادارات تعطیل بشه تا آمار بیاد پایین
جاده ها هم بازه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید. از مسولان قوه قضاییه پیگیری کنید که چرا تین تعطیلی ها شامل کارمندان شورای حل اختلاف نمیشه. مگه جان ما وزن وبچه هامون با حقوق چندرغاز شورا ارزش نداره. الان تعطیل میشه مردم هم از سر بیکاری و بی پولی میان شورا از هم شکایت کنن یا به امید اینکه به پولشون میرسن دایم اونجان. مسولین قوه هم که جاشون راحته و با مردم از نزدیک که برخورد ندارن که!!@ اون بالا از ترس کرونا چپیدن و برای خود شیرینی مردم رو با ما بدبختها روبرو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
عزیزم کدوم اداره تعطیل شده که شما نشدین . الان همه ادارات باز هستند
Iran (Islamic Republic of)
حسن زاده
۱۰:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
احسنت ، گل گفتی
آخرین اخبار