توزیع روزانه ۱۵۰ تن مرغ در استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به جوجه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود در ماه رمضان روزانه ۱۵۰ تن مرغ در استان توزیع شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اسماعیل پرویزی‌فر معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : یکی از عوامل که سبب نابسامانی در بازار مرغ شده بود اعتراض مرغدارن نسبت به قیمت فروش مرغ هر کیلو ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان بوده برای آن‌ها صرفه اقتصادی نداشت که با افزایش آن به ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان تا حدودی از التهاب بازار کاسته شده است.

او گفت : تقریبا در روز‌های بعد از عید به طور میانگین روزانه ۱۱۵ تن مرغ به بازار عرضه می‌شود در صورتی که طی سالیان گذشته در روز‌های بعد از عید توزیع ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ جوابگو بازار بود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت مطلوب جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان، افزود: از نیمه اول فروردین‌ماه تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار جوجه‌ریزی انجام شده که در حال افزایش هم است و براساس برآورد‌ها می‌توانیم روزانه بیش از ۱۲۰ تن مرغ به بازار عرضه کنیم.

او در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از توزیع مرغ از چرخه آن، افزود: با هر ماشین مرغ یک ناظر فرستاده می‌شود و تا زمانی که مرغ به دست مصرف کننده برسد، نظارت کامل دارد.

پرویزی‌فر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: قطعه قطعه کردن مرغ ممنوع است و مردم در صورت مشاهده می‌توانند مراتب را با شماره تماس ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند.

او در رابطه با توزیع نهاده ادامه داد: در حال حاضر به ازای هر مرغ ۴ کیلو و ۹۰۰ گرم نهاده برای ۴۵ روز توزیع می‌شود و برای تأمین آن هم مشکلی نداریم، ولی در خصوص دارو و گرانی آن حق با مرغداران است.

پرویزی‌فر از مردم خواست، نگران بازار مرغ در ماه رمضان نباشند، چون با جوجه‌ریزی‌های که شکل می‌گیرد توانایی میزان عرضه روزانه ۱۵۰ تن را خواهیم داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار