معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبرداد ؛

انجام بیش از ۵۵ هزار تست کووید در طرح شهید سلیمانی

افشین دلشاد از انجام ۵۵ هزار و ۷۳۷ مورد تست کووید در طرح شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  افشین دلشاد درخصوص اقدامات انجام شده از ابتدای طرح «شهید قاسم سلیمانی» در استان تاکنون گفت : از ابتدای شروع طرح، ۹۴ تیم رهگیری با ۴۱۲ عضو تشکیل شده است که ۳۰ هزار و ۸۰۰ تست سریع کووید ۱۹ توسط این تیم انجام شد و از این تعداد یک هزار و ۱۷۹ تست مثبت شدند.


بیشتر بخوانید 


او ادامه داد: تعداد ارجاع به مراکز منتخب کرونا ۲ هزار و ۲۵ مورد بوده که تعداد افراد معرفی شده برای انجام تست ۲ هزار و ۳۹۴ مورد بوده است.

دلشاد با اشاره به تشکیل ۳۶ تیم مراقبتی با ۷۵ عضو و ۴۹۸ تیم حمایتی با ۱۴۲۳ عضو گفت: تاکنون ۴۹۷ مورد مراقبت در منزل انجام شده و ۳ هزار و ۴۴۲ خانواده آسیب پذیر نیز حمایت شدند.

او از تشکیل ۱۴۵ تیم نظارتی با ۶۱۰ عضو خبر داد و گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۸۹ هزار و ۱۱۷ مورد بازدید انجام شده که ۳ هزار و ۲۲۲ مورد اخطاریه دریافت کردند و ۷۴ مورد پلمب شدند همچنین ۲۱۷ منزل گندزدایی و ضدعفونی شده اند.

دلشاد از مثبت شدن ۷ هزارو ۳۲ تست سریع کرونا از ۵۵ هزارو ۷۳۷ مورد خبر داد و گفت: از ۴ هزارو ۳۲۷ تست کرونای بیمارستانی ۷۷۲ مورد، از ۱۷ هزارو ۲۱۷ تست کووید در مراکز منتخب سرپایی، ۴ هزارو ۷۵۶ مورد و از ۲۲۲ تست کووید واحد خصوصی ۱۴ مورد تست مثبت گزارش شده است.

او افزود : تست کرونا همچنین در مراکز منتخب کووید ۱۹، واحد‌های ارائه خدمت PCR و RDT و منازل توسط تیم‌های رهگیری و مراقبتی طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.