لب تشنه در جوار آب/ حکایت کارون وقتی در کنار آب جان می‌دهد+فیلم

کاهش چشمگیر دبی آب در رودخانه کارون و نمایان شدن جزیره‌های عظیم به دلیل کمبود آب به ویژه طی روز‌های اخیر اتفاقی دردناک است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نامش کارون و معروف است به بزرگ‌ترین رودخانه قابل کشتیرانی ایران، اما این روز‌ها حال و روز خوشی ندارد، اینگونه که می‌گذرد ظاهرا در آینده‌ای نه چندان دور باید نامش را به کویر کارون تغییر دهد.

کاهش ورودی آب به رودخانه کارون و از سویی دیگر انتقال آب به صورت پنهانی و غیرعلمی، نفس‌های آن را به شماره انداخته و جزیره‌های عظیم یکی پس از دیگری با مساحت زیاد در حال خودنمایی هستند، بطوریکه به راحتی و بدون استفاده از قایق می‌توان در آن قدم زد.

نکته جالب توجه توقف ماشین آلات و تجهیزات لایروبی است که تا ماه‌ها قبل بر بستر کارون در حال فعالیت بودند، اما مدتی است که دیگر در رودخانه دیده نمی‌شوند و کسی گل و لای و شن‌هایی که می‌گویند سوغات سیلاب سال ۱۳۹۸ است را از ریه‌های این رودخانه مظلوم جمع نمی‌کند.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
موندم چرا همچین اخبار مرتبط به خوزستان واهواز حذف میکنید ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
به به چشم ودلمون روشن احسنت به این مسئولین بابا شما دیگه کی هستین از کوچکترین نیاز مردم اونم آب هم نگذشتین رحم نکردین از خدا نمیترسین ووواقعا چراااا ؟؟؟بابا این مردم که از نیاز اولیه هم برخوردار نیستن ،،آب شرب سالم ،،که شما هم با بیکفایتی و بی مسئولیتی از آنها دریغ میکنید ،بارک الله به شما این هم به پروژه ی مترو اضافه کنید احسنت برشما ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
کم کم دارن جون خوزستان رو میگیرند .......
هیچ اشکالی نداره ،آب رو انتقال دادن ،گرونی وبیکاری ، ریزگردها، اوضاع وحشتناک آسفالت وخیابانها،اوضاع وحشتناک فاضلاب ،اوضاع بد شهرداری و بی کفایتی در پرداخت حقوق کارکنان که اعتصاب آنها این مردم بیمار میشن ،بی نظارتی بر اعمال محدودیتها و قرنطینه و رسیدگی به مشکلات مردم ، و خیلی از دیگر مشکلات که باعث میشن کمر مردم خم بشه ولی خداروشکر ما مردمی هستیم فهیم و صبور که نشانه اون هشت سالی که ایستادگی کردیم و با جان ودل خوزستان وخاک خوزستان را حفظ کردیم اینها دیگر هیچ ،انشالله که مسئولینی بیایند دلسوز که ثروتمند ترین استان کشور رو از این اوضاع محرومیت نجات بدن ...