کاهش حضور کارمندان دستگاه های اجرایی در شهرهای قرمز استان سمنان

استاندار سمنان گفت: در مناطق قرمز دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری با ۵۰ درصد ظرفیت به صورت دورکاری و در دستگاه‌های غیرضروری تا ۷۰ درصد کارکنان می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در شهرستان‌های نارنجی دستگاه‌های ضروری تا یک سوم و دستگاه‌های غیر ضروری تا دو سوم مجاز به فعالیت دورکاری هستند.
 
او با بیان اینکه در بعضی از ادارات، مدیران اجازه دورکاری را به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نمی‌دهند، افزود: مسئولیت هرگونه خسارت و ابتلا کارکنان ادارات به کرونا ویروس برعهده مدیر مجموعه است و مدیر مربوط باید پاسخگوی عملکرد خود در ارتباط با نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات باشند.
 
استاندار سمنان گفت: در صورت بروز تخلفات از دستگاه‌های اجرایی و مدیران دستگاه‌ها در اجرای محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی از طریق اداره کل بازرسی و حوزه معاونت سیاسی، امنیتی استانداری پیگیری و برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.
 
آشناگر افزود : تیم‌های نظارتی برای نظارت بر اعمال محدودیت‌ها آمادگی لازم را دارند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها در دستگاه‌های اجرایی اعمال قانون می‌شوند.
 
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه باید از برگزاری برنامه‌ها و مراسمات دورهمی اجتناب شود گفت : پخش نذورات و افطاری باید به صورت بیرون بر باشد و برگزاری اینگونه مراسمات در مساجد و رستوران‌ها ممنوع است.
 
او افزود: در شهرستان‌های با رنگبندی قرمز و نارنجی کرونایی مراسمات مذهبی و فرهنگی در ماه مبارک رمضان در مساجد و مکان‌های سربسته برگزار نمی‌شود و ممنوع است.
 
آشناگر گفت : ورود ماشین‌های با پلاک غیر بومی به استان ممنوع است و هم چنین تردد شبانه در شهرستان‌ها اعمال می‌شود.
 
استاندار سمنان با بیان اینکه در شهرستان‌های قرمز اصناف و مشاغل گروه ۱ مجاز به فعالیت و سایر مشاغل تعطیل هستند گفت : اتحادیه‌ها و وزارت صمت موظف به کنترل اصناف هستند و باید گزارش روزانه را به استانداری اعلام کنند.
 
او گفت : برای ۶۰ میلیون نفر بسته‌های حمایتی مخصصوص ماه رمضان در سراسر کشور در نظر گرفته شده  و برای مشاغلی متضرر از کرونا یک فرصت ۶ ماهه در نظر گرفته شده است تا بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.
 
۴ شهرستان گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان‌های میامی، مهدیشهر و سرخه در وضعیت نارنجی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.
 
انتهای پیام / گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.