ذخیره سد اکباتان همدان نصف شد

با گذشت ۶ ماه از سال آبی جاری، تنها ۵۱ درصد از حجم مخزن ذخیره آب سد اکباتان همدان پر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۵۹ میلیمتر بارش در استان همدان ثبت شده است، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان بارندگی ۳۵۴ میلیمتر و در بلندمدت ۲۶۰ میلیمتر گزارش شده است.

ستوده بیان کرد: میزان بارندگی در استان همدان نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد و نسبت به بلندمدت یک درصد کاهش داشته است که به منظور جبران این کاهش، انتظار بارندگی بیشتری در ماه‌های آینده را داریم.

او  با اشاره به اینکه گنجایش مخزن سد اکباتان ۳۶ میلیون متر مکعب است، اظهار داشت: هم اکنون تنها ۵۱ درصد این سد پر است و در حال حاضر در هر ثانیه نزدیک به ۰.۷۵ مترمکعب آب از آن برداشت می‌شود.

ستوده، حجم آب سد آبشینه را نیز پنج میلیون مترمکعب معادل ۱۰۰ درصد ظرفیت آن بیان کرد و گفت: حجم آب سد شیرین‌سو ۳.۲ میلیون مترمکعب است که ۷۳ درصد آن پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ظرفیت سد کلان ملایر پر است، یادآور شد: ۶۶ درصد سد سرابی تویسرکان و ۱۶ درصد سد شنجور رزن نیز پر است که امیدواریم همه سد‌های استان همدان در بارندگی‌های آتی سیراب شوند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
به سخاوت آسمان دل بسته ایم و امیدواریم خداوند با باران های بهاری خوب گونه های طبیعت زیبا را مرطوب کند