لحظه‌های اجابت دعا همراه با رادیو قرآن/ «از باران رحمت» تا «در آستان نور»

شبکه‌ رادیویی قرآن همزمان با فرارسیدن ماه مهمانی خدا ویژه برنامه‌های متنوع قرآنی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، برنامه‌ی "در آستان نور" ویژه لحظات ملکوتی اذانگاهی مغرب است که شامل بخش‌های معارفی- اخلاقی-اجتماعی و فرهنگی است که از ساعت ۱۹ در مدت زمان ۹۰ دقیقه به صورت زنده تقدیم مخاطبان خواهد شد.

بخش معارفی- اخلاقی این برنامه شامل شرح دعای روز، دعای افتتاح، بیان احکام، گزیده‌ای از سخنان علماء، کارشناسی مباحث معرفتی و بسته اذانگاهی و افطار است. در بخش اجتماعی- فرهنگی نیز به موضوعاتی همچون مواسات و نوعدوستی، حکایت و نمایش، مصاحبه و گزارش مردمی، نشاط جامعه، نکات پزشکی و تغذیه‌ای و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، پرداخته می‌شود.

بهره برداری روزه داران از مطالب ارائه شده درجهت ارتقای مباحث معرفتی و سطح تعامل اجتماعی و نشاط جامعه با توجه به سفارشات اسلامی از جمله اهداف این ویژه برنامه است.

قرآن و ادعیه، مناسک و شعائر دینی، اخلاق فردی (ارتباط انسان با خود)، اخلاق اجتماعی (خانواده و جامعه)، هویت دینی انقلابی، روابط و تعاملات اجتماعی، تغذیه - مشاوره و آموزش پزشکی از محور‌های موضوعی این برنامه به شمار می‌رود.

آیتم‌های این برنامه بدین شرح است: برکه‌ای از دُر (احکام روزه داری)، تکه‌ای از ماه (شرح دعای روز)، نسیم وصل (شرح دعای افتتاح)، طیب (نکات بهداشتی و تغذیه)، نمایش/حکایت (بر اساس موضوع روز).

این برنامه کاریست از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن که به تهیه کنندگی علیرضا صفرزاده و با اجرای مجید عسگری از اول ماه مبارک رمضان، ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ به صورت زنده از موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم مخاطبان خواهد شد.

بر اساس این گزارش، "باران رحمت" نیز ویژه برنامه سحرگاهی رادیو قرآن است که از ساعت ۳ تا اذان صبح به صورت زنده به روی آنتن خواهد رفت.

"نامه‌های بارانی" با اجرای امیرحسین مدرس، "رمضان شروعی دوباره" به کارشناسی حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده، مناجات فارسی (آواز و مدیحه سرایی)، "جاودانه ها" شامل خاطرات جبهه و جنگ رزمندگان و آزادگان در ماه رمضان، شرح دعای سحر، دعای سحر، اذان و نماز از جمله بخش‌های مختلف این برنامه می‌باشد.

برنامه‌ی "باران رحمت" کاریست از گروه اطلاع رسانی که به تهیه کنندگی سیدنورالدین سجادی و با اجرای کارشناسی دکتر شهریار ضیاء آذری از رادیو قرآن پخش می‌شود.

این گزارش حاکیست، شبکه‌ رادیویی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان پخش ترتیل روزانه یک جزء از قرآن کریم را در ساعت ۵ صبح به صورت زنده از حرم امام رضا (ع) و ساعت ۱۴:۳۰ از حرم حضرت معصومه (س) خواهد داشت.

همچنین هر روز صبح در ساعات ۷ صبح، ۱۵:۳۵ و ۱ بامداد سخنرانی اساتید و علمای دینی به سمع شنوندگان خواهد رسید. "محله تلاوت" ویژه ماه مبارک رمضان ساعت ۱۸ (از شنبه تا جمعه)، کارگاه ترجمه هر شب ساعت ۲۱، دعای افتتاح ساعت ۲۲:۴۵ و "سی جرعه از نور" نیز ساعت ۲۳:۵۰ تقدیم مخاطبان این شبکه‌ رادیویی خواهد شد.

گفتنی است، برنامه "قرآن و زندگی" ویژه ماه مبارک رمضان از شنبه تا دوشنبه با محوریت اخلاق در قرآن با اجرای آدینه الهیاری، محمد مطلب و حمید عبیری از ساعت ۱۰ به مدت ۵۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود.

بررسی موضوع "تاثیر روزه داری بر سلامت" توسط کارشناسان، گزارش از مشاغل مختلف که به نوعی با قرآن کریم مأنوس هستند، گزارش مردمی پیرامون موضوع برنامه، نمایش و پخش منویات مقام معظم رهبری پیرامون کمک‌های مومنانه وانفاق از جمله بخش‌های این ویژه برنامه است.

برنامه‌ی "صراط" با محوریت تصحیح قرائت قرآن و نماز روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به تهیه کنندگی فاطمه کاشانی وحید و فاطمه گنجی ساعت ۱۰ به مدت ۵۰ دقیقه بصورت زنده به سمع شنوندگان خواهد رسید که مخاطبان میتوانند طی تماس تلفنی سوالات و اشکالات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار