رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیشابور عنوان کرد؛

ثبت عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: باغ و عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: باغ و  عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی عمارت تاریخی قوامی نیشابور به شماره ۱۳۷ در اسفند ۱۳۹۹ در شورای ثبت معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مورد تآیید و تصویب قرار گرفتند و مراتب ثبت این اثر به مراجع قانونی مربوط ابلاغ شد.

او افزود: با ثبت باغ و عمارت قوامی نیشابور در فهرست آثار ملی این اثر تاریخی به زودی تعیین تکلیف و با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی یا تحویل آن به شهرداری، به یکی از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی نیشابور تبدیل می‌شود.


بیشتر بخوانید




رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور ادامه داد: این باغ و عمارت زیبا در مجاورت باغ امین الاسلامی و متعلق به خاندان قوامی دارای فضا‌های متعدد پس از درگذشت مالک اصلی باغ، به حال خود رها و بخشی از درختان باغ خشک و به علت نبود مراقبت، قسمتی از عمارت مرکزی آن به شدت تخریب شده است.

اعتمادی بیان کرد: عمارت مرکزی تالار، نمای زیبای آجری و گچبری‌ها و نقاشی‌های زیبا و همچنین ساختمان‌های محل اسکان خدمه و کارگران از فضا‌های این باغ عمارت است که اکنون مخروبه شده اند.

او تصریح کرد: همچنین رشته قناتی از داخل باغ عبور می‌کرده که آب مورد نیاز قسمتی از فضای سبز و درختان باغ نیز از همین قنات تامین می‌شده است.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار