معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

وضعیت کرونا در کردستان نگران کننده است

قادری گفت: روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان نگران کننده است و ظرفیت بیمارستان توحید سنندج و بیمارستان امام حسین (ع) بیجار تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: با تکمیل ظرفیت پذیرش و بستری بیمار در بیمارستان توحید سنندج، هم اکنون بیماران نیازمند به بستری در بیمارستان بعثت این شهر پذیرش می‌شوند و قرار است بیمارستان تامین اجتماعی نیز زیر بار برود.

او با بیان اینکه تا ۱۰ روز آینده افزایش شدید بستری در مراکز درمانی استان را همچنان شاهد خواهیم بود، افزود: ظرفیت نمونه گیری از افراد مشکوک مبتلا به کرونا در حال حاضر در استان ۲ برابر شده و از ۷۰۰ تست روزانه به یک هزار و ۵۰۰ تست افزایش یافته و تا سه هزار تست در روز هم قابل افزایش است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متوسط روزانه موارد مثبت ابتلای قطعی به کرونا در استان در روز ۳۵ درصد است که این میزان در برخی شهر‌ها بسیار بیشتر است.

قادری تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر مبتلایان به ویروس جهش یافته مبتلا هستند.

او با بیان اینکه تعطیلی اصناف و کسب و کار برای مسوولان هم ناخوشایند و سخت است، تاکید کرد: با این وجود اگر تغییر رفتار لازم صورت نگیرد، نه تنها این موج همچنان با قدرت ادامه دارد که موج‌های بعدی را هم شاهد خواهیم بود.

قادری اضافه کرد: بدون تعطیلی وسیع و تسریع در بیماریابی، نمی‌توان موج فعلی را پشت سر گذاشت چرا که شدت آن بسیار بیشتر از موج‌های قبلی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.