پایانه‌های جلفا و نوردوز در توسعه ترانزیت شمال‌غرب کشور تاثیر گذارند

 مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز نقش مهمی در توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی شمال‌غرب دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، هدایتی  مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در جلسه مجازی آسیب شناسی، برنامه‌های اصلاحی و پیشنهادی پایانه‌های مرزی گفت:  پایانه‌های مرزی  در تسهیل روند تردد مسافر، حمل و نقل بین المللی کالا و رونق اقتصادی آذربایجان شرقی موثر هستند.

او گفت: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در زمان کنونی و باتوجه به تنش میان کشور‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان حساسیت بیشتری یافته اند و باید موارد مربوط به ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در آن‌ها با دقت و جدیت پیگیری شود.

هدایتی با اشاره به مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی بر تعامل بیشتر با ارگان‌های مستقر در این پایانه‌ها تاکید کرد.

تردد ۱۳۸ هزار کامیون از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز

علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه مجازی با اشاره به اینکه پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز طی پارسال  با توجه به اعمال محدودیت تردد در پایانه‌های مرزی به دلیل شیوع ویروس کرونا جزو مرز‌های فعال کشور بودند، گفت: طی پارسال از این پایانه‌های مرزی بیش از ۱۳۸ هزار کامیون تردد کرده اند.

علیزاده ابراز امیدواری کرد تا  با انجام اقدامات تخصصی و موارد اصلاحی مشکلات پایانه‌های مرزی به حداقل برسد.

مدیران پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز و معاون حمل و نقل و رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی شمال غرب کشور با کشور‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارائه کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.