رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعلام نهایی قیمت خرید تضمینی گندم به روزهای آتی موکول شد

هاشمی گفت: در جلسه امروز شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، تصمیم گیری در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم به چهارشنبه موکول شد.

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات نرخ خرید تضمینی گندم اظهار کرد: گرچه در جلسه امروز شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی، وزارت جهاد و نمایندگان بخش خصوصی بر اصلاح قیمت تاکید داشتند، اما نرخ نهایی گندم تصویب نشد.


  • بیشتر بخوانید

فردا قیمت گندم اصلاح می شود/ چشم انتظاری گندمکاران به پایان می رسد


او افزود: با توجه به مسائل تامین اعتبار وجه گندم، روز چهارشنبه قرار است جلسه‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، بنیاد ملی گندمکاران به نمایندگی از بخش خصوصی، رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود و در نهایت رقم نهایی تصویب شود.

حداقل نرخ پیشنهادی بخش خصوصی برای گندم ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است

هاشمی در پایان تصریح کرد: با آنالیز قیمت تمام شده تولید و نرخ جهانی، پیشنهاد بخش خصوصی برای خرید تضمینی گندم حداقل ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است، حال باید منتظر ماند که در نهایت چه رقمی در جلسه آتی به تصویب می‌رسد.

گفتنی است، با آغاز فصل برداشت گندم سرانجام بعد از مدت‌ها کشمکش، امروز اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم مورد بررسی قرار گرفت.

گرچه با تشکیل شورای قیمت گذاری، گندمکاران امیدوار بودند که پیش از شروع فصل کشت  قیمت اصلاح شود، اما متاسفانه با گذشت چند ماه از جلسه شورا، موضوع اصلاح نرخ خرید در دستور کار قرار نگرفت که این امر با انتقاد شدید کشاورزان روبه‌رو شد چرا که گندم به عنوان‌ مهم ترین محصول استراتژیک با نان مردم گره خورده است که بی توجهی به اصلاح نرخ می‌تواند بحث قاچاق گندم و آرد و جایگزینی خوراک دام و طیور را به همراه داشته باشد که در نهایت این امر‌منجر به از بین رفتن پایداری تولید و وابستگی به کشورهای بیگانه در شرایط فعلی تحریم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
India
حسین
۰۰:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
حدود ۲۰ تن راهم انبارمیکنم پاییزمیفروشم بقیه راهم پیش فروش کردم کلیوی ۵۵۰۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
دامدار حاضر تا ۶۰۰۰ بخره مسخره ۴۰۰۰
آخرین اخبار