بهترین هافبک‌های لیگ برتر انگلیس + تصاویر

پریمیر لیگ به عنوان برترین لیگ فوتبال دنیا، میزبان برترین بازیکنان فوتبال از کشور‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت عملکرد هافبک‌ها در ورزش فوتبال بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ زیرا آن‌ها با پاس و تکنیک خود، مهاجمان تیم را در موقعیت گل قرار می‌دهند. هافبک‌ها در مستطیل سبز کار سختی را بر عهده دارند؛ چرا که با یک پاس خوب می‌توانند مهاجمان تیم را در موقعیت گلزنی قرار دهند و نتیجه بازی را تغییر دهند.

کوین دی بروینه

این بازیکن در پست هافبک در تیم ملی بلژیک و منچسترسیتی در لیگ برتر فوتبال انگلیس بازی می‌کند. دی بروینه، سابقه بازی در تیم‌های خنک، وردر برمن، چلسی و وولفسبورگ را دارد.

این ستاره بلژیکی در این فصل برای تیمش ۲۴ بار به میدان رفته و ۵ گل هم به ثمر رسانده است. این بازیکن تا کنون ۱۷۹ بازی در لیگ برتر انگلیس انجام داده که حاصل آن ۷۷ پاس گل و ۴۱ گل بوده است. کوین دی بروینه توانست با تیم منچسترسیتی به ۲ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، یک قهرمانی جام حذفی انگلیس، ۴ قهرمانی جام اتحادیه انگلیس و ۲ قهرمانی جام خیریه انگلیس دست یابد.

پل پوگبا

پوگبا در "لنیی سور مرن" و از پدر و مادری گینه‌ای به دنیا آمد. هر ۲ برادر بزرگ‌تر پوگبا بازیکن فوتبال هستند. پوگبا فوتبالش را  از ۶ سالگی در باشگاه روآسیان بری آغاز کرد. او ۷ سال بعد، آن باشگاه را به مقصد تروسی ترک کرد. پوگبا در تروسی کاپیتان تیم زیر ۱۳ سال  شد و بعد از یک فصل این تیم را هم ترک کرد و به لوآور پیوست.

او بعد از فراز و نشیب‌هایی که در باشگاه منچستریونایتد داشت، به تیم یوونتوس پیوست و برای این تیم ۱۲۴ بازی انجام داد و ۲۸ گل به ثمر رساند. این هافبک فرانسوی با ۴ قهرمانی سری آ، ۲ قهرمانی کوپا ایتالیا، ۲ قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به کارش در یوونتوس پایان داد.

پل پوگبا در اوت ۲۰۱۶ با قراردادی ۵ ساله به ارزش ۸۹ میلیون پوند به جمع شیاطین سرخ بازگشت و رکورد گران‌ترین نقل و انتقال لیگ برتر را به نام خودش ثبت کرد. او با تیم ملی فرانسه توانست قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شود. او تا کنون ۱۳۱ بازی در لیگ برتر انگلیس انجام داده و ۲۷ پاس گل و ۲۸ گل را در کارنامه خودش به ثبت رسانده است.

انگولو کانته

این بازیکن فرانسوی برای تیم ملی کشورش و چلسی در پست هافبک توپ می‌زند. کانته در منطقه دهم پاریس متولد شد و دوران نوجوانی را در سورزن سپری کرد. کانته در سال ۲۰۱۰ با عقد قراردادی به تیم دوم اتحاد بلوین رفت تا در لیگ دوم فرانسه توپ بزند و سرانجام در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار با پیراهن تیم ملی فرانسه به میدان رفت.

کانته در فصل ۱۶–۲۰۱۵ لیگ برتر فوتبال انگلستان به همراه تیم لسترسیتی قهرمان این رقابت‌ها شد و فصل بعد که به چلسی پیوست، برای دومین بار پیاپی قهرمانی این رقابت‌ها را تجربه کرد و عنوان بهترین بازیکن فصل را نیز به دست آورد. او در پایان فصل ۱۸–۲۰۱۷ به عنوان برترین بازیکن سال چلسی معرفی شد. هافبک فرانسوی آبی پوشان لندنی تاکنون در لیگ برتر انگلیس ۱۸۹ بازی انجام داده که حاصل آن ۱۲ پاس گل و ۱۰ گل بوده است.

جوردن هندرسون

هافبک انگلیسی لیورپول در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰ نخستین بازی ملی خود را برای تیم ملی فوتبال انگلستان انجام داد و تا کنون در ۵۰ بازی ملی حضور داشته است. او  در سال ۲۰۱۴ کاپیتان دوم لیورپول بود و بعد از رفتن استیون جرارد به لس آنجلس گلکسی، کاپیتان اول لیورپول شد. جوردن هندرسون به همراه لیورپول در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ توانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ نیز توانست به عنوان کاپیتان لیورپول، جام قهرمانی لیگ جزیره، سوپر کاپ و جام باشگاه‌های جهان را بالای سر ببرد.

او تا کنون ۳۶۱ بازی در لیگ برتر انگلیس انجام داده و ۴۷ پاس گل و ۳۱ گل را در کارنامه خودش به ثبت رسانده است.


بیشتر بخوانید


جک گریلیش

از تیم‌هایی که گریلیش در آن ها بازی کرده است، می‌توان به استون ویلا و نوتس کانتی اشاره کرد. او در ۲۰ بازی ابتدایی خود با پیراهن استون ویلا ناکام بود و نخستین پیروزی او با پیراهن استون ویلا در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹ مقابل اورتون رقم خورد.

گریلیش سابقه بازی در تیم‌های ملی زیر ۲۱ سال و بزرگسالان انگلیس را در کارنامه دارد و یکی از تاثیرگذار‌ترین هافبک‌های لیگ برتر به شمار می‌رود.

او تاکنون ۹۲ بازی در لیگ برتر انگلیس انجام داده و ۱۶ پاس گل و ۱۵ گل نیز به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار