مدیرعامل شرکت ملی پست:

تمبر، سفیر فرهنگی و انتقال دهنده فرهنگ غنی ایران به آیندگان است

رمضانعلی سبحانی‌فر تمبر را سفیری برای انتقال فرهنگ غنی و کهن جامعه ایران به آیندگان و سایر جوامع معرفی کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضانعلی سبحانی فر در مراسم رونمایی از تمبر پیشگامان هنر معاصر انقلاب و دفاع مقدس که ساعتی پیش در موزه ارتباطات برگزار شد، با بیان این که تمبر سفیر فرهنگی کشورهاست، گفت: "تمبر یکی از بزرگ‌ترین ابداعات بشر تا قرن نوزدهم و سنگ بنایی اساسی در تاریخ پست و مکاتبات به شمار می‌آید. "

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر این که تاریخ تمدن بشر آمیخته‌ای از داشته‌های فرهنگی است که به میراث‌داران فعلی رسیده و موجبات افتخار، عزت و شکوه یک ملت را فراهم آورده، تمبر را یکی از ارزشمندترین این داشته‌ها برشمرد که می‌تواند فرهنگ و هویت هر ملتی را به دنیا منتقل کند. سبحانی فر، با اشاره بر جنبه هنری تمبر، آن را حامل پیام‌های بزرگ و عمیق به دیگران دانست و اضافه کرد: "زبان هنر است که می‌تواند حوادث عظیم را تبیین و تشریح کند و ذهن‌ها را روشن کند. "

وی در ادامه، طراحی و رونمایی از تمبر پیشگامان هنرمعاصر انقلاب و دفاع مقدس را رویدادی ارزشمند توصیف کرد و افزود: "موجب افتخار است که با طراحی و چاپ این مجموعه که با آثار هنرمندان این حوزه مزین شده است، انتقال دهنده فرهنگ و هنر انقلاب و ارزش‌های انقلابی و ایثارگری به نسل‌های بعدی هستیم. "

سبحانی فر ابراز امیدواری کرد با کمک شورای عالی تمبر، هرچه زودتر "تمبر" به چرخه ارسال و مراسلات داخلی و خارجی برگشته و نقش اصلی خود را که انتقال ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و سیاسی کشورمان است ایفا کند. رئیس شورای تمبر نیز در این جلسه گفت: "در رویکرد جدید شورای تمبر تصمیم بر آن شد مجموعه‌ای از هنر‌های هنرمندان معاصر را در قالب تمبر و با نام پیشگامان هنر معاصر انقلاب و دفاع مقدس معرفی کنیم. "

سید جمال هادیان اذعان داشت: " در چاپ خاص و ویژه این تمبر برای نخستین بار به دلیل شرایط کرونا از کاغذ‌های پشت چسب دار مخصوص با عایق مخصوص کنگره‌های تمبر استفاده شده است. " گفتنی است؛ مجموعه ۶ قطعه‌ای تمبر "پیشگامان هنرمعاصر انقلاب و دفاع مقدس"، دربرگیرنده تصاویر ۶ اثر از ۶ استاد هنر انقلاب است که پیشتر در موزه و گنجینه هنر انقلاب قرار گرفته است.

از اواخر سال ۱۳۹۹ تمامی تمبر‌های ملی که طراحی و چاپ می‌شوند، دارای شناسنامه خواهند بود و حقوق مالکیت معنوی پدیدآورندگان آن‌ها رعایت خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.