افتتاح مرکز ملی فناوری کوانتوم با حضور صالحی

مرکز ملی فناوری کوانتوم امروز با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ظهر روز دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز ملی فناوری کوانتوم که در سازمان انرژی اتمی قرار دارد گفت: فناوری کوانتوم حوزه بسیار مهمی است که می‌توان برای تعریف دقیق آن گفت که دنیای با برق و بدون برق را مقایسه کنید یا تحولی که در دنیای ارتباطات شاهد آن بوده ایم. امروز ما کوانتوم را در حوزه کامپیوتر، زیستی، ساخت حس‌گر‌های حساس و شبیه‌سازی تجربه می‌کنیم.

وی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی از سال ۹۵ مطالعات در این زمینه را شروع کرد و در سال ۹۷ اولین آزمایش‌ها در این حوزه کلید خورد و بعد از آن نیز قدم‌های بلند دیگری برداشته شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: سازمان با برخی از دانشگاه‌های کشور برای جهت دهی تز‌های دانشگاهی و پروژه‌های تحقیقاتی به سمت کوانتوم قرارداد‌هایی را منعقد کرده است. ما هزینه تامین تجهیزات آزمایشگاه‌ها در دانشگاه‌های مورد نظر را تامین می‌کنیم به شرطی که تحقیقات در این جهت انجام شود.

معاون رئیس جمهور گفت که امروزه کشور‌های بزرگ میلیاردی در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنند و ایران نیز در غرب آسیا تنها کشور پیشتاز در این حوزه است که در حد بضاعت مالی مان در این راستا حرکت کرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار