اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی فرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیکا گفت: اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وحید کاظمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها بر کسی پوشیده نیست و دندانپزشکان بعنوان یکی از اعضای تیم سلامت فعالیت می کند.

او بیان در ادامه  داشت: با توجه به خدماتی که در زمینه درمان بیماری‌های دهان و دندان، ارتقای سطح سلامت، پیشگیری و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه ارائه می‌دهند، نقش بسیار مهم و قابل توجهی در نظام سلامت و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه ایفا می‌کنند. 

اولین قدم برای سلامت، پیشگیری از بروز بیماری و درمان آن در مراحل اولیه است و هر فردی در طول زندگی خود دو سری دندان دارد: دندان‌های شیری و دائمی دندان‌های شیری از سن ۶ ماهگی تا ۳ سالگی در دهان رویش می‌یابند. از سن ۶ تا ۱۲ سالگی به مرور این دندان‌ها می‌افتند و بجای آن‌ها دندان‌های دائمی رویش می‌یابند و تا پایان عمر در دهان باقی می‌مانند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.