رئیسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

۴۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چین در آستانه ورود به کشور/ واکسیناسیون بیش از ۱۵ میلیون نفر تا پایان تیر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام ورود ۴۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چین طی امروز یا فردا، در خصوص زمان‌بندی واکسیناسیون توضیح داد.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی و زمان انجام واکسیناسیون عمومی مقابله با کرونا در کشور،  اظهار کرد: فاز اول تا هفته اول  اردیبهشت به پایان می‌رسد و فاز دوم واکسیناسیون در اردیبهشت آغاز خواهد شد که شامل گروه‌های سنی مختلف می‌شود.

او ادامه داد: در دومین فاز واکسیناسیون حدود ۸/۳ میلیون نفر واکسینه می‌شوند؛ ضمن آنکه افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله‌ای که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در این فاز قرار می‌گیرند و جمعیت زیادی حدود ۷ میلیون نفر را شامل می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود فاز دوم در تیر امسال به پایان برسد.

به  گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، فاز سوم واکسیناسیون هم بلافاصله بعد از اتمام فاز دوم آغاز خواهد شد که امیدواریم برای این فاز از واکسن داخلی استفاده کنیم و زودتر این واکسن به دستمان برسد.

رئیسی درباره زمان و میزان ورود محموله واکسن خارجی به کشور هم اظهار کرد: امروز یا فردا حدود ۴۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چین به کشور وارد می‌شود.

اماواگرهای تزریق آسترازنکا برای گروه‌های سنی مختلف

او درباره تزریق واکسن آسترازنکا گفت: این واکسن برای افراد کمتر از ۵۵ سال تزریق می‌شود؛ البته طبق آخرین اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، تزریق آن برای گروه سنی بالای ۶۰ سال هم مشکلی به وجود نمی‌آورد.

رئیسی در واکنش به حاشیه‌هایی که به اظهارنظر آقای حریرچی که درباره مدیریت کرونا و مسافرها در ایام نوروز پیش آمده بود، گفت: وزارت بهداشت هم، مانند سایر دستگاه‌های حاضر در ستاد ملی مقابله با کرونا فقط یک رای دارد؛ قبل از عید وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که سفر نروید و در ستاد هم این موضوع مطرح شد، اما سایر دستگاه‌های حاضر در ستاد در این موضوع کمک و همراهی نکردند و دلیل مجاز اعلام شدن سفرها مخالفت یک شخص خاص نبود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: اگر تردد، تجمع و تهویه به درستی رعایت نشود منجر به بیماری‌زایی بیشتر می‌شود؛ چراکه تردد می‌تواند موجب تجمع شود و تجمع در روند تهویه اختلال ایجاد می‌کند و همین عامل، بیماری را افزایش می‌دهد ضمن آنکه در این شرایط ماسک هم کمک چندانی نمی‌کند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۵:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
بیچاره مادرمو بردم واکسن سینو فارم بهش تزریق کردن
نگرانم میترسم پیشمونی برام بیاره
نمیدونم چیکار کنم

اگه خدای نکرده عارضه یی پیش بیاره براش
از سازمان بهداشت دس بردار نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
واکسن روسی و آمریکایی وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
کشور بیش از هشتاد میلیون نفر جمعیت داره، الان دارید فقط حرفشو میزنید که تا سه ماه دیگه فقط ۱۵ میلیون نفر واکسینه می شن؟؟؟؟؟
بستن جاده ها و محدودیت‌های تردد و زحمات کادر پزشکی و پرستاری ، اینها همش هزینه داره
هزینه جانی هم به کنار
بجای این هزینه ها عرضه داشته باشید واکسن وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
این وزیر بهداشت از خدا بی خبر نتوانسته بعد یک سال و نیم این کرونا را نابود کند فقط حرف...بابا استعفا بده برو لامصب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
شما بلدی بیا ببینم چی کار می کنی وزیر بهداشت کارشو بلده کسایی مثل شما هستن که ایشون باید بهتون التماس کنه پروتوکل رعایت کنید آدم نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
فقط شعارهای خالی و پوچ.از روزی که واکسن کشف شد هر فصل قرار واکسیناسیون انجام بشه.با این اوصاف تا آخر ۱۴۰۱ درگیر این مریضی خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده واکسن چینی ضعیف عمل کرده بعد شما میرید همان واکسن رو میارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
کی نوبت بازنشسته ها میشه اکثرا بیماریهای مختلف و زمینه ای دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
واکسن نزدن بخاطر تعدیل جمعیتی و صرفه جویی در بودجه حقوقشون نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بهترین واکسن واکسن چینی هست چون خودشون استفاده کردند و اغلب روزها فوتی و بیمار وخیم ندارند دیگه و کلا راحت شدن از شر ماسک و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا پول بیت المال رو الکی به هدر میدین من برای صدمین بار درخواست حذف شماره شماره موبایل را دادم اما هنوز پیامک از سامانه پیامکی باشگاه خبرنگاران جوان میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
آسترازنکا که گفتن نداره در مورد واکسن چینی هم خود مقامات چینی گفتن کارایی بالایی نداره در ضمن آمار فوت تو آمریکا بالای 4 هزار نفر بود که الان رسیده به زیر 800 نفر که نشان از کارآمدی واکسن فایزر هست الان واکسن فایزر و اسپوتنیک کارآمدی دارن در مورد شیوع و ابتلا باید پذیرفت که ویروس هم همانند ما حیات و کنش داره و ما مجبوریم در کنار هم زندگی کنیم چیزی که مهم هست آمار فوت هست نه ابتلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
در این کشور آن بالاترین نقامی که فکرش را هم ننیکنید در مشکلات میگوید دیگران نمیگذارند بعد یک عده ساده لوح باز هم میروند پای ثندوق.آن صندوق حرمت دارد آن صندوق آنها در نگاه ملت ثندوق است،نه صندوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
دستت درد نکنه کشورهای دیگه دارند واکسنشان را تمام میکنند ما تا پایان برج ۴ صبر کنیم که به ۱۵ میلیون برسیم یا نه
باشگاه خبرنگاران همین پیام را در گوشی ای از سایتت ثبت کن اون موقع برسه میگند تا پایان مهر واکسن ۱۵ میلیون را میزنیم کشور ما وعده سر خرمن شده اصلا به مسئولین کشور اعتمادی نیست اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
عجب قول وعدهای عجیب قریبی هنوزکادردرمان واکسینه نشدن چتوربااین وقتی که گذاشتن همه ملت واکسینه میشن خدیا عجبا
Denmark
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
گفتم مردم رو واکسینه می کنیم؛
ظاهرا من و شما و ۹۰ درصد بقیه جمعیت رع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
غریب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
تو ایران کی هماهنگی وجود داشته که الان دفعه دومش باشه، وزیر بهداشت قسم میخورد که نباید کسی تو نوروز سفر بره بعد سایر دستگاه‌ها هیچ مشکلی با سفر مردم نداشتن بنابراین سفر نوروزی مجاز بود و مردم هم که خسته بودند از قرنطینه رفتن سفر و این شد موج چهارم. به همین راحتی و با یه ناهماهنگی ساده، جون هزاران نفر رو به خطر انداختن
بی‌مسئولیتی و بی‌کفایتی تا کجا؟