قطع پرواز‌های میان روسیه و ترکیه به دلیل شدت یافتن همه گیری کرونا

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد به دلیل شدت یافتن همه گیری کووید ۱۹ در ترکیه، به مدت ۴۵ روز پرواز‌ها به این کشور قطع می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه پرواز‌های میان این کشور با ترکیه را به مدت ۴۵ روز قطع کرد.

بر این اساس، تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص اعلام کرد: در چارچوب تصمیمات مرکز مبارزه با ویروس کرونای روسیه و با توجه به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در ترکیه همه پرواز‌های مسافری از ترکیه به این کشور و بالعکس از تاریخ ۱۵ آوریل تا اول ماه ژوئن قطع خواهد شد.

وی افزود: تا اطلاع ثانوی پرواز میان استانبول و مسکو دو روز در هفته و فقط برای بازگرداندن شهروندان روس و آن دسته از اتباع روسیه که در کار ساخت نیروگاه هسته‌ای آک کویو فعالیت دارند انجام خواهد گرفت.

گولیکووا گفت: این تصمیم روسیه در صورتی که تغییری مثبت در روند شیوع در ترکیه صورت گیرد قابل تجدید نظر خواهد بود.

این در حالی است که سازمان شرکت‌های هواپیمایی غیرنظامی ترکیه دو روز قبل خبر‌های مربوط به قطع ۴۵ روزۀ پرواز‌ها میان روسیه و ترکیه را تکذیب کرده بود. در همین حال، وزیر بهداشت ترکیه گفت: با مثبت شدن آزمایش کرونایی ۵۴ هزار و ۵۶۲ نفر در شبانه روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه به ۳ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۷۳ نفر رسید.

وی افزود: با جان باختن ۲۴۳ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان هم به ۳۴ هزار و ۱۸۲ نفر رسید. تاکنون ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۶۲۹ بیمار کرونایی هم بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار