جزئیات حذف دفترچه بیمه

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم، طرح ملی نسخه الکترونیک و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دکتر حسین بانک گفت: با جایگزینی ابزار‌های الکترونیکی، برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌بیمه از ابتدای اردیبهشت ماه جاری اجرا می‌شود. با ارائه آموزش به مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد و فراهم شدن زیرساخت لازم و اجرای نسخه الکترونیک، از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ چاپ دفاتر بیمه سلامت همگانی رایگان حذف شده و این دسته از بیمه شدگان می‌توانند کلیه خدمات درمانی خود را با ارائه کد ملی به صورت الکترونیک در بخش‌های درمانی دولتی دانشگاهی دریافت نمایند.

او ادامه داد: در همین راستا دفاتر بیمه روستاییان و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از خردادماه و دفاتر سایر بیمه‌شدگان شامل کارمندان دولت، سایر اقشار و بیماران خاص ایرانیان از تیرماه جاری چاپ نمی‌شود.

بانک تصریح کرد: در صورتی که به هر دلیلی امکان نسخه نویسی الکترونیک در مراکز فراهم نباشد، پزشکان می‌توانند تا اطلاع ثانوی بیمه‌شدگان فاقد دفترچه را با سربرگ مرکز تجویز نموده و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک مجاز به پذیرش بیمار و ارائه خدمت با سربرگ به بیمه‌شدگان می‌باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در پایان گفت: با توجه به استمرار شیوع ویروس کرونا و الزام کاهش مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان دفاتر بیمه‌ای صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و بیماران خاص ایرانیان به صورت سیستمی تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد و بیمه‌شدگان عزیز جهت اطمینان از اعتبار دفاتر خود می‌توانند با کد دستوری#۱۶۶۶* اعتبار جدید دفترچه بیمه خود را مشاهده نمایند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار