ناظمی: قرار است ۳ رویداد مهم را با همکاری یونسکو برگزار کنیم

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به دیدار دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران رفت و در خصوص برگزاری مسابقات با او گفت و گو کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با حضور در دفتر حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با ایشان در خصوص همکاری‌های ۲ جانبه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های فرهنگی، ورزشی با استفاده از موقعیت بین المللی یونسکو برای برگزاری رالی‌های فرهنگی و بین المللی با حوزه‌های کشور‌های پیرامونی ایران صحبت شد.

مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در خصوص این جلسه گفت: نشست بسیار خوبی با حجت الله ایوبی داشتیم و انشا الله سعی می‌کنیم در اردیبهشت ماه اگر شرایط کرونایی کشور اجازه دهد اولین رالی فرهنگی اقوام را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی افزود: قرار است ۳ رویداد مهم را با همکاری یونسکو برگزار کنیم. برگزاری رالی راه ابریشم با حضور ۲۸ کشور که با برنامه ریزی که انجام خواهد شد مسیر آن از کشور چین شروع شده و تا اروپا ادامه پیدا می‌کند و بخشی از آن هم از خاک ایران خواهد گذشت.

ناظمی در خصوص دومین رویداد گفت: به دنبال برگزاری یک رالی با مشارکت کشور‌های ایران، افغانستان و ترکمنستان هستیم تا در حوزه‌هایی که می‌توانیم با حضور اقوام و با استفاده از حوزه فرهنگی که در کشورمان وجود دارد این مسابقات را برگزار کنیم.

او ادامه داد: یکی دیگر از مسابقات رالی جهان نوروزی با حضور ۱۲ کشور است که آئین نوروزی و فرهنگی در آن گرامی داشته می‌شود. یک بخش هم برای خودرو‌های کلاسیک خواهد بود که خودرو‌های کلاسیک قدیمی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو برای اولین بار ثبت خواهد شد و این با کمک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی وزارت میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

ناظمی در پایان گفت: امیدواریم شرایطی پیش بیاید تا با کمک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و مشارکت کلانشر‌هایی که در مسیر این رالی قرار دارند بتوانیم یک برنامه خوب فرهنگی، ورزشی برگزار و این همکاری‌های ۲ جانبه ادامه داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار