درآمد ۴۱۳ میلیارد تومانی دولت از محل کنترل و پایش الکترونیکی مرزهای آذربایجان غربی

از محل کنترل و پایش الکترونیکی سوخت در مناطق مرزی آذربایجان غربی ۴۱۳ میلیارد تومان درآمد به خزانه دولت واریز شد.

احمد مجرد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: سال گذشته بالغ بر ۴۱۳ میلیارد تومان از محل کنترل و نظارت‌های الکترونیکی فروش سوخت به وسائط نقلیه خروجی از مرز‌های بازرگان، سرو، رازی و پلدشت به حساب خزانه دولت واریز شده است.

مجرد افزود: فروش مرزی سوخت در استان آذربایجان غربی در دو بخش فروش از باک و خرده‌فروشی در بازارچه‌های مرزی با هدف پیشگیری و مبارزه با قاچاق سوخت و صیانت از سوخت به عنوان سرمایه ملی انجام می‌شود

او ضمن اشاره به سیستمی شدن اندازه گیری میزان موجودی سوخت باک کامیون‌ها و رشد نرخ فروش مرزی اشاره کرد و افزود: برگزاری مستمر جلسات نرخ گذاری به جهت نوسانات ارزی اخیر نقش بسیار مهمی در افزایش درآمد ریالی دولت و کاهش قاچاق سوخت دارد.

مجرد تصریح کرد: میزان درآمد ریالی اشاره شده از محل فروش از باک به مقدار ۵۰ میلیون لیتر و خرده فروشی در بازارچه رسمی مرز‌های منطقه به مقدار ۸ میلیون لیتر تحقق یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه توزیع سوخت از طریق سامانه‌های نرم افزاری را نقطه تحول عرضه سوخت در طول سال‌های گذشته اعلام کرد و اظهار داشت: امروز هیچ مصرف‌کننده جزء و عمده‌ای نیاز به حضور در نواحی برای خرید فرآورده ندارند و با استفاده از بستر‌های اینترنتی می‌توانند درخواست خود را در سامانه سدف ثبت کنند.

مجرد اضافه کرد: امروز دیگر نیاز نیست جایگاه‌ها و فروشندگان شهری و روستایی حواله‌های صادرشده تحویلی را به صورت دستی به شرکت تحویل داده و تسویه‌حساب کنند؛ همه این روند از طریق سامانه به صورت مکانیزه ثبت و سهمیه آن‌ها ارسال می‌شود و چیزی به نام صدور حواله به صورت دستی نه تنها در مرز‌ها بلکه در کل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نداریم.

انتهایپیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.