روزه داری راهکاری موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی

قائم مقام بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزه داری با کاهش وزن و سطح چربی‌های خون سبب پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کاظم فرهمند قائم مقام بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیمارانی که مبتلا به بیماری قلبی و عروقی هستند باید پیش از روزه داری با پزشک خود مشورت کنند، گفت: روزه داری و رعایت برنامه غذایی صحیح با کاهش عوامل خطری مانند کاهش وزن، کاهش سطح چربی‌های خون و نکشیدن سیگار سبب پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی - عروقی می‌شود اما بیمارانی که دچار گرفتگی رگ‌های قلب هستند و دارو مصرف می‌کنند، از آنجا که عدم مصرف دارو در زمان مقرر زندگی آن‌ها را به مخاطره می‌اندازد نباید روزه بگیرند.

او افزود: روزه داری بیماران مبتلا به گرفتگی رگ‌های قلب منوط به تشخیص پزشک با توجه به شرایط اختصاصی بیمار است.


بیشتر بخوانید


قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیمارانی که باید برای کنترل بیماری خود به طور منظم و درساعات معینی در وسط روز دارو مصرف نمایند، نباید روزه بگیرند، ادامه داد: بیماران قلبی باید به تداخلات دارو و غذا توجه نموده و به توصیه‌های پزشک معالج خود دقیقا عمل نمایند.

فرهمند بیان کرد: همچنین بیماران قلبی که سابقه جراحی یا استنت گذاری دارند با اجازه پزشک معالج منعی برای روزه داری ندارند.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.