ساعات خون‌گیری در ماه رمضان افزایش یافت

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: ساعت کاری مرکز انتقال خون خواجو در ماه مبارک مضان از ساعت ۸ تا ۲۲ است و درخواست لغو منع تردد شبانه برای اهداکنندگان خون در میدان خواجو به نیروی انتظامی داده‌ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی فتوحی با بیان اینکه خون و فرآورده‌های خونی به ویژه برای بیماران تالاسمی یک نیاز همیشگی است گفت: در ماه مبارک رمضان ساعت کاری مرکز انتقال خون خواجو از ۸ صبح تا ۱۰ شب خواهد بود و به صورت یکسره آماده پذیرش اهدا کنندگان خون هستیم و ساعت کاری سایر مراکز انتقال خون مانند روال قبل است.

او افزود: روزانه حدود ۴۵۰ نفر برای اهدای خون و پلاسما مراجعه می‌کنند که حدود ۳۵۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند؛ در شرایط بحرانی همه گیری کرونا قرار داریم و مراکز درمانی به صورت مستمر و روزانه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، روند اهدای خون باید مستمر باشد تا با کمبود ذخیره خون مواجه نشویم.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به این که ذخیره بانک خون استان حدود ۶ روز است، اضافه کرد: ذخیره بانک خون استان باید بیش از ۷ روز باشد، همچنین به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی نیاز داریم.

فتوحی اظهار کرد: از اهدا کنندگان می‌خواهیم تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره کل انتقال خون استان اصفهان به نشانی esfahan.ibto.ir، روز و زمان مشخصی برای اهدای خون تعیین کنند تا از تجمع افراد در بحران کرونا جلوگیری شود، افراد بهتر است به دلیل محدودیت‌های کرونایی در طول روز برای اهدای خون مراجعه کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار