شمار قربانیان کرونا در آمریکا به بیش از ۵۵۰ هزار نفر رسید

با گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا هم اکنون شمار بیماران کووید-۱۹ در آمریکا به بیش از ۳۲ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طبق جدیدترین آمار پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ مترز» وابسته به سازمان جهانی بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۹۱۹ مورد جدید، شمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۵۷۷ هزار و ۱۷۹ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۷۷ هزار و ۹۳۵ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۳۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۷۸۴ نفر رسید.

مقایسه آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا و مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش داشته است.

این وبگاه سازمان جهانی بهداشت همچنین گزارش کرد: ایالت کالیفرنیا با سه میلیون و ۷۰۷ هزار و ۸۹ مورد ابتلا و ۶۰ هزار و ۵۴۳ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و ۸۴۰ هزار و ۷۶۰ مورد ابتلا و ۴۹ هزار و ۵۱۳ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با دو میلیون و ۱۰ هزار و ۶۸۳ مورد ابتلا و ۵۱ هزار و ۵۱۹ مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارد.

طبق آمار «ورلد اُ مترز»، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه‌ای به سرعت رو به افزایش است که هم‌اکنون این ایالت بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی هشدار داد که که آمریکا به زودی شاهد موج چهارم ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار