سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی مداخله‌جویانه اعلام کرد واشنگتن متعهد است که اوکراین را برای دفاع از خود در برابر روسیه مسلح کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که واشنگتن به تقویت مشارکت دفاعی راهبردی با اوکراین و ارسال سلاح به کی‌یف برای دفاع از خود در برابر دشمنی روسیه متعهد است.

شبکه «الجزیره» امروز (چهارشنبه) به نقل از یک سخنگوی پنتاگون گزارش داد: واشنگتن متعهد است تا شراکت راهبردی نظامی خود با اوکراین را تقویت کند.

این مقام آمریکایی که نامش اعلام نشد، افزود: ما متعهد هستیم تا تسلیحاتی را به اوکراین ارسال کنیم تا بتواند از خودش در برابر دشمنی روسیه دفاع کند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا نیز دیروز (سه‌شنبه) بار دیگر در اظهاراتی مداخله جویانه در خصوص اوکراین، مدعی نگرانی از اقدامات روسیه شد.

پیش از این، اوکراین از آمریکا خواسته بود تا سامانه‌های پاتریوت خود را به جای استقرار در لهستان در این کشور مستقر کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با همتای فنلاندی خود تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای توافق نامه‌های مینسک به عنوان مبنایی برای حل و فصل صلح آمیز تنش در اوکراین وجود ندارد و اجرای کامل تعهدات اوکراین بر اساس تصمیمات چهارگانه نرماندی اهمیت دارد.

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرده بود حامیان غربی اوکراین مقصر بدتر شدن اوضاع در این کشور خواهند بود.

او گفت: مسکو مقامات کی‌یف و حامیان غربی آن را مسئول هرگونه تشدید درگیری در اوکراین می‌داند و معتقد است که آمریکا و ناتو از طریق دادن سلاح به اوکراین به این درگیری‌ها دامن می‌زنند.

این دیپلمات ارشد، واشنگتن را به تحریک نظامی در مرز روسیه متهم کرد. او همچنین هشدار داد که روسیه در صورت تشدید تهدیدات اوکراین، هر کاری برای تأمین امنیت خود لازم باشد انجام خواهد داد.

در هفته‌های اخیر درگیری بین جدایی طلبان با دولت اوکراین در منطقه دونباس در شرق این کشور بالا گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار