تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه رمضان

مسئول اداره نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی یزد از تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه مبارک رمضان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی موسوی پور، مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی یزد گفت: نظارت بهداشتی بر امر تولید، توزیع، حمل و نقل و عرضه فرآورده های خام دامی از جمله مهم ترین وظایف دامپزشکی است.

او افزود: دامپزشکی در طول همه روزهای سال در حال اعمال این نظارت ها در سطح واحدهای تحت نظارت خود است.

موسوی پور گفت: در مناسبت های مذهبی و با افزایش عرضه و تقاضا در بازار، این نظارت ها نیز افزایش می یابد.

او ادامه داد: در ماه رمضان با هدف اطمینان از سلامت فرآورده های خام دامی عرضه شده به شهروندان، نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای تولید، توزیع، فرآوری و عرضه این فرآورده ها شدت می یابد.

مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی یزد گفت: تصریح کرد: کارشناس های دامپزشکی یزد در ماه رمضان در قالب ۱۱ اکیپ ثابت و ۱۳ اکیپ سیار بازرسی و نظارت، ساماندهی شده و در دو شیفت کاری صبح و عصر با حضور و گشت زنی منظم در سطح استان اقدام به بازدید از مراکز تحت پوشش اداره دامپزشکی می کنند.

موسوی پور گفت: با بررسی شرایط تولید، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی موارد تخلف را ثبت، رفع و پیگیری می کنند تا از این طریق ضریب اطمینان سلامت این فرآورده ها را برای مصرف شهروندان به حداکثر برسانند.

او گفت: از شهروندان درخواست می کنم در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب درج شده روی لاشه یا بسته بندی که حاوی اطلاعات تاریخ تولید، انقضاء، نوع محصول، کد بهداشتی بهره برداری دامپزشکی و... توجه کنند.

موسوی پور ادامه داد: مردم هر گونه تخلف بهداشتی را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ به اطلاع کارشناسان دامپزشکی برسانند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.