ارائه آموزش های لازم به مشمولان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان

جعفری گفت: به متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان ۵ هزار و ۴۸۸ نفر_ ساعت آموزش عمومی و تخصصی به ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جعفری رئیس جهاد دانشگاهی زنجان با اشاره به عملیاتی شدن اجرای فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح اجرایی می‌شود.

او افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های اشتغال فراگیر است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک و حمایت از کسب و کار‌های خرد در حال اجرا است.

این مسئول، برنامه ریزی و اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان را مبتنی بر ۳ فاز اعلام کرد و ادامه داد: در فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه انجام شد که در نهایت قالی‌بافی، بافندگی تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاطی، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگری متون، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویسی، انیماتوری، پرورش‌گوسفند و بز، پرورش زنبور عسل و ملحفه‌دوز به عنوان رسته‌های مزیت‌دار این استان انتخاب شدند.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان افزود: توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان، فاز دوم عملیاتی شدن این طرح است که در حال حاضر در مرحله اجرا بوده و آموزش‌های عمومی در راستای کسب وکار، کارآفرینی، بازاریابی و آموزش‌های تخصصی در ارتباط با رسته‌های تعیین‌شده از قبیل قالیبافی، قلم‌زنی، بافنده گلیم، خیاطی، ملیله‌کاری برگزار شده و این آموزش‌ها ادامه دارد.

جعفری ادامه داد: در اجرای فاز دوم، از ۲هزار و ۳۵۲ زن و ۹۱۴ مرد ارزیابی اولیه انجام شد، در مرحله بعد نیز از بین پذیرفته‌شدگان از ۷۲۷ زن و ۲۸۲ مرد استعداد سنجی به عمل آمد که در نهایت منجر به ارائه مشاوره و هدایت به پنج هزار و ۱۷۰ نفر –ساعت شد.

او افزود: در اجرای فاز دوم این طرح سه هزار و ۵۵۲ نفر -ساعت آموزش عمومی و هزار و ۹۳۶ نفر-ساعت آموزش تخصصی دریافت کردند.

جعفری گفت: همچنین ۲۱ مشاور، تسهیلگر و پیشران نیز برای آموزش، مشاوره و اتصال به بازار متقاضیان، شناسایی شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.