اعلام برنامه‌های ماه مبارک رمضان ویژه مخاطبان غیر ایرانی حرم مطهر رضوی

در ماه ضیافت الله و به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برنامه‌های مناسبتی این ایام ویژه مخاطبان غیر ایرانی حرم مطهر رضوی اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با تدارک برنامه‌های مناسبتی ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی با عنوان «در مسیر امام» ویژه زائران عرب، اردو، آذری، انگلیسی و فارسی زبان به استقبال این ماه رفته است.

بیان احکام با موضوع ماه رمضان و روزه داری، سخنرانی با موضوعات «چگونه به پیشواز و استقبال ماه خدا برویم؟»، «آمادگی روحی و معنوی برای ماه مبارک رمضان»، «شکر نعمت‌های الهی»، «نقش دین و قرآن در ایجاد وحدت و برادری»، «اوصاف ویژه قرآن مجید»، «نزول قرآن»، «تحدی در قرآن» از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه زائران عرب زبان است که در صحن غدیر برگزار می‌شود.

همچنین برگزاری وبینار با عنوان «وصایای پیامبر اعظم (ص) برای استقبال ماه مبارک رمضان» در دوشنبه‌های ماه مبارک رمضان ساعت ۲۲ با حضور شیخ سلیمان سلیمان و شیخ علاء الشیخ از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه این ایام است.

محفل انس با قرآن ویژه کودکان غیر ایرانی با مشارکت بیش از ۱۰ کشور اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است که ۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.


بیشتربخوانید


 

همچنین در این ایام برای اردو زبانان برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به سخنرانی با موضوعات «آثار و برکات ماه رمضان»، «حضرت امام حسین (ع) مجسمه اخلاق»، «فضائل حضرت امام حسن (ع)»، «تبیین موفقیت از دیدگاه امیرالمومنین (ع)»، «وصیت‌های حضرت علی (ع)» اشاره کرد؛ این سخنرانی‌ها به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های مجازی برای اردو زبانان پخش می‌شود.

سخنرانی، بیان احکام، قرائت دعای توسل و مداحی از دیگر برنامه‌های مدیریت زائران غیر ایرانی است که ویژه آذری زبانان تدارک دیده شده است.

موضوعات سخنرانی‌ها توسط خطباء و سخنرانان مطرح اردو زبان با موضوعات آثار و برکات ماه مبارک رمضان، فلسفه روزه و روزه داری، شرح کلمات قصار نهج‌البلاغه، بیان رساله حقوق، شرح دعای ابو حمره ثمالی، عوامل تضعیف و تقویت ایمان از دیدگاه قرآن، بیان مسائل اخلاقی از رساله حقوق، توجه به فقرا و ایتام در قرآن تبیین و بررسی می‌شود.

مدیریت زائران غیر ایرانی برنامه‌های ویژه‌ای را نیز برای انگلیسی زبانان در این ایام تدارک دیده است، که از جمله آن می‌توان به برگزاری وبینار‌هایی با موضوع تفسیر موضوعی قرآن از جزء ۱ تا ۳۰، قرائت دعای توسل و کمیل، تفسیر موضوعی قرآن، بیان احکام و مداحی از طریق فضای مجازی اشاره کرد.

همچنین ترتیل قرآن و سخنرانی با موضوعات آثار و برکات ماه مبارک رمضان، فلسفه روزه و روزه‌داری، ارتباط با خدا (مناجات) ذکر و دعا و بکاء، استغفار، توبه و آثار آن، سلسله مباحث سنت‌های آفرینش، توجه به فقرا و ایتام در قرآن، آداب معاشرت در اجتماع از دیدگاه قرآن، شرح سیره حضرت امام علی (ع)، تکریم والدین و حقوق متقابل والدین و فرزندان از جمله برنامه‌هایی است که همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان ویژه فارسی زبانان در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

ترتیل قرآن، سخنرانی و قرائت دعای کمیل در رواق دارالهدایه با حضور قاریان بین المللی و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده این مدیریت در ایام ماه مبارک رمضان ویژه فارسی زبانان است.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.