۳۴ واحد مسکن محرومان در بخش پلان چابهار به بهره‌برداری رسید

فرماندار چابهار گفت: تعداد ۳۴ واحد از طرح ۳۰۰ واحدی مسکن محرومان بخش پُلان در روستای چوکات پایین این بخش به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار گفت: سال گذشته احداث ۳۰۰ واحد مسکن ویژه محرومان در بخش پُلان مجموعا با اعتباری بیش از ۲۴ میلیارد تومان (۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره و ۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض) آغاز و در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت که هم اکنون ۲۰۰ واحد در آستانه بهره‌برداری است.

او بر ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهر پلان و پیرسهراب که زمینه‌ای برای استقرار سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی و زمینه ارتقای آینده منطقه را درپی خواهد داشت تاکید کرد.

فرماندار چابهار افزود: امروز از روند اجرای زیرسازی راه‌های روستایی بخش پلان با مشارکت مدیریت راهداری شهرستان و همیاری مردمی بازدید کردیم و با توجه به قول مساعد معاون توسعه راه‌های روستایی سازمان راهداری کشور و مدیرکل راهداری جنوب استان، اجرای روکش آسفالت راه‌های روستایی (زیرسازی شده) بخش پلان به طول بیش از ۲۵ کیلومتر و ترمیم ابنیه فنی آن در سال جاری، در دستور کار ویژه آن سازمان قرار گرفت.

بامری گفت: همچنین از پروژه لایروبی رودخانه کاجو بازدید کردیم و مقرر شد سرعت‌بخشی برای اتمام به موقع پروژه ذکر شده از سوی پیمانکار و کارفرما در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در بازدید از بخش پلان جلسه جمع‌بندی در محل بخشداری تشکیل و پس از بحث و بررسی موارد مطروحه مقرر شد پیگیری‌های لازم برای ارتقا و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف به صورت ویژه پیگیری و نتیجه اقدامات از سوی مدیران مربوطه مستمرا گزارش شود.

وی ادامه داد: اخیرا هم ادارات آموزش و پرورش و کمیته امدادامام خمینی (ره) در پُلان مستقر شدند.

بخش پلان از توابع شهرستان چابهار است و تا مرکز این شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

پلان ۳۴ هزار نفر جمعیت، ۱۱۴ روستا، یک دهستان و فاصله آخرین روستای آن تا مرکز شهرستان ۱۱۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار