حماسه ای دیگر از نیکوکاران/آزادی ۷۳۸ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان رضوی

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: نیکوکاران و نهادهای مردمی و حمایتی پارسال ۷۳۸ زندانی جرایم غیر عمد شامل ۷۰۲ مرد و ۳۶ زن را از زندانهای استان آزاد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید جانفدا اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی،گفت: این زندانیان با مدیریت ستاد رسیدگی به امور دیه استان از زندان آزاد شدند.

او افزود: این افراد به واسطه تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، ایراد صدمه بدنی غیر عمد، مهریه، نفقه و بدهکاری مالی محکوم شده بودند و با مجموع ۹۵۲ میلیارد ریال بدهی مالی در زندان‌های استان دوران حبس خود را می‌گذراندند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی ادامه داد: با پرداخت ۱۵۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه، ۹۵ میلیارد ریال اعطای تسهیلات بانکی، ۳۲۰ میلیارد ریال گذشت شاکیان این افراد، ۱۱۶ میلیارد ریال آورده خود محکومان و در نهایت ۲۶۶ میلیارد ریال پذیرش اعسار و تقسیط اعسار زمینه آزادی این تعداد زندانی فراهم شد.

جانفدا بیان کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، خیری ۲ سویه است چرا که خیرین علاوه بر ایجاد زمینه آزادی فرد زندانی و کاهش آسیب وارده به خانواده‌های آنان، زمینه احقاق حقوق از دست رفته شاکی پرونده که به نوعی متضرر شده است را نیز فراهم می‌آورند و این خیر و برکت شامل هر ۲ طرف پرونده می‌شود.

او با اشاره به این که بیشترین آمار زندانیان جرائم غیر عمد با ۶۶ درصد مربوط به محکومیت‌های مالی است از مردم خواست تا در مبادلات و مراودات اقتصادی و مالی خود دقت و ملاحظات لازم را مدنظر قرار دهند تا دچار ضرر و زیان و مشکلات قضایی نشوند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.