اعلام جایگزین‌های برچسب اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا راه‌های دست‌یابی به اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد کاظم زاده، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه پیش از این برای دریافت اصالت کالا‌ها برچسب اصالت روی محصولات درج می‌شد،گفت: متأسفانه افراد سودجو با جعل این برچسب و تقلب‌های متفاوتی که در نشر آن انجام می‌دادند باعث شدند در مقاطع مختلف شکل برچسب تغییر کرده و طرح‌های متفاوتی عرضه شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تأکید کرد: هم اکنون برای سهولت در روند بررسی اصالت کالا و ممانعت از هرگونه جعل و تقلب، سامانه‌ای با عنوان ttac طراحی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است تا با وارد کردن اطلاعات محصول از اصالت سلامت آن در روند تولید و عرضه اطمینان حاصل کنند.

کاظم زاده تصریح کرد: حتی محصولاتی که به صورت وارداتی از خارج از کشور وارد بازار‌های عرضه داخلی می‌شوند باید علاوه بر تأییدیه‌های سازمان غذا و داروی کشور از کد اصالت کالا برخوردار باشند، به این ترتیب افراد می‌توانند با خراشیدن لایه پوشاننده روی محصول، کد ۱۶ رقمی درج شده را استعلام کرده و از سلامت محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنند

کاظم‌زاده افزود: استعلام محصولات مورد نظر از طریق ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲، مراجعه به وبگاه www.ttac.ir و یا از طریق سامانه TTAC امکان‌پذیر است.

او تأکید کرد: برچسب رهگیری اصالت کالا حاوی اطلاعات شناسه تجاری فرآورده، شناسه ردیابی، رهگیری، سری ساخت و تاریخ انقضا است و هر فرد به سادگی می‌تواند اصالت سلامت محصول مورد نظر، تولیدکننده، زمان انقضا و حتی مسیر ورودی کالای وارداتی را در این روند بررسی کند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.