استاددانشگاه فردوسی مشهد گفت: امضای سند جامع همکاری ایران و چین به نفع ما و نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران بر خلاف تبلیغات کاذب دشمنان، کشوری منزوی در جهان نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی نجف‌زاده استاد علوم سیاسی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر کشور‌های غربی در ایجاد و تداوم رابطه با جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل هستند در مقابل کشور ما به خوبی توان و ظرفیت برقراری روابط موفق، سازنده و راهبردی را با دیگر کشور‌های مهم جهان دارد.

او با بیان این که چین در روابط خود سعی در تعامل با سیستم اقتصادی جهانی دارد افزود: بر همین اساس شاهد گرایش چین به کشور‌های غربی، آمریکا و حتی کشور‌های آفریقایی هستیم و به همین دلیل بسیاری از مراودات خود را با نگاه غیرایدئولوژیک برنامه ریزی کرده است.

این استاد دانشگاه  ادامه داد: چین یک قدرت بالقوه است که با منطق اقتصاد جهانی در حال حرکت و ارتباط با سایر کشورهاست از سوی دیگر هند هم در حال قدرت یافتن در کنار سایر کشورهاست و این خود به منزله خروج از اقتصاد جهانی نیست و نباید گفت یک بلوک قدرت، در حال شکل گرفتن است، زیرا پیوستگی اقتصاد جهانی بیشتر از گذشته شده است.

نجف زاده بیان کرد: برخی رسانه‌های خارجی به عنوان یک ابزار سیاسی و با هدف مشروعیت زدایی از جمهوری اسلامی ایران سعی در انتشار مطالب انتقادی نسبت به این سند همکاری دارند.

 انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
برید بابا دلتون خوشه