رئیس دانشگاه علوم پزشکی  زنجان خبر داد؛

افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در زنجان به ۱۵۰۰ تخت در صورت نیاز

قزلباش گفت: در صورت نیاز تخت‌های بستری کرونایی ‌ها به یک‌ هزار و ۵۰۰ تخت نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی  زنجان گفت: تعداد ۲هزارو ۳۰۰ تخت بیمارستانی در حال حاضر در استان زنجان وجود دارد که با افزایش تعداد بیماران تا یک هزارو ۵۰۰ تخت افزایش می‌یابد.


او با اشاره به وضعیت حاد کرونایی شهر زنجان گفت: تمامی امکانات تخت‌های بستری استان زنجان در اختیار این بیماران قرار گرفته است.

قزلباش با بیان اینکه بیمارستان‌های غیردولتی همکاری خوبی در این خصوص دارند، اظهار کرد: در صورت نیاز تخت‌های بستری کرونایی‌ها به یک‌هزار و ۵۰۰ تخت نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر دو هزارو ۳۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که در فاز اول یک هزار تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده و طبق برنامه ریزی‌ها مقرر شده در شرایط خاص، با افزایش تعداد بیماران و در صورت نیاز بین یک‌هزارو ۳۰۰ تا یک هزارو ۵۰۰ تخت کرونایی‌ها افزایش می‌یابد.

قزلباش تشریح کرد: با توجه به وضعیت رنگ بندی زنجان فعالیت مساجد، باشگاه‌های ورزشی و اصناف مشخص شده ممنوع است و فعالیت در آنها تخلف محسوب می‌شود.

او همچنین در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونایی استان زنجان افزود: در شرایط فعلی که واکسن در کشور محدود است این دارو به صورت سهمیه از سوی وزارت بهداشت در اختیار هر استان قرار می‌گیرد و تاکنون بیش از پنج هزار دوز واکسن کرونا برای اقشار پرخطر از قبیل کادر درمان و بهداشت، جانبازان بالای ۵۰ درصد، پرسنل بخش‌های آی سی یو وارد استان زنجان و بخش عمده‌ای از آن تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز داشت: طبق پیش‌بینی انجام گرفته طی ماه‌ های آینده با سرعت بیشتری واکسیناسیون در کشور انجام خواهد شد.

قزلباش افزود: وضعیت کرونایی حال حاضر استان زنجان در بخش بستری و سرپایی صعودی است.

او در انتها افزود:  در بخش سرپایی بطور تقریبی با شیب ملایم‌تر، مراجعات وجود دارد، ولی همچنان صعودی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.