مدیرعامل خیریه بیماران دیابت اصفهان گفت: استان اصفهان بعد از یزد رتبه دوم کشور را از نظر شمار مبتلایان به دیابت را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نیلفروشان مدیر عامل خیریه بیماران دیابت در اصفهان با بیان اینکه ۱۲ درصد مردم اصفهان مبتلا به بیماری دیابت هستند گفت: دیابت یک بیماری شایع مزمن و سیستماتیک است و آمار ابتلا در جوامع شهری بیشتر است.

او با اشاره به اینکه آمار بیماران دیابتی مراجعه‌کننده به خیریه، در دوران کرونا ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: علت شیوع دیابت، کم تحرکی، مصرف غذا‌های آماده و فست فودها، استرس و چاقی و تغذیه نامناسب است و اضطراب دوران کرونا هم به آن دامن زده است.

مدیر عامل خیریه بیماران دیابت در اصفهان افزود:بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، بیمار را بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌دهد و از این جهت به دنبال شیوع کرونا شاهد افزایش جمعیت بیماران بودیم.

نیلفروشان اظهار کرد: بیماران دیابتی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند و از این منظر، از تخصص مشاوران و روانشناسان کمک گرفته‌ایم همچنین از توان رابط سلامت، متخصصان تغذیه و کارشناس تربیت بدنی و ... استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.