رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی:

۹۷ درصد روستا‌های استان واجد برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی روستا هستند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: تعداد ۱۲ هزار و ۱۲۲ نفر در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها ثبت‌نام کردند که نسبت به دوره قبل ۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی  در جلسه ستاد انتخابات استان با بیان این‌که یک هزار و ۹۶۷ نفر در ۴۸ شهر استان نامزد انتخابات شورا‌های اسلامی شهر شدند، گفت: ۱۲ هزار و ۱۲۲ نفر نیز در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های آذربایجان غربی ثبت‌نام کردند که نسبت به دوره قبل ۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مصطفوی ادامه داد: انتخابات در بیش از ۹۷ درصد از روستا‌های واجد شرایط معادل ۲ هزار و ۱۳۷ روستا برگزار خواهد شد که در مقایسه با دوره قبل ۶.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 او ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در ۴۸ شهر استان با مشارکت یک هزار و ۷۶۲ مرد و ۲۰۵ خانم برگزار می‌شود که نسبت به دوره قبل ۱۷ درصد کاهش‌یافته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: در کمتر از ۳ درصد به تعداد ۵۹ روستای واجد شرایط استان از جمله در شاهین‌دژ، ماکو، سلماس، خوی، میاندوآب و شوط انتخابات برگزار نخواهد شد و در یازده شهرستان استان صد درصد روستا‌های واجد شرایط انتخابات را برگزار خواهند کرد که حاکی از استقبال در این دوره به نسبت دوره قبل است.

مصطفوی ضمن تأکید بر جلوگیری از هرگونه گردهمایی با توجه به شرایط کرونایی، یادآور شد: همچنین تلاش خواهد شد انتخابات شورا‌های اسلامی در شهرستان ارومیه و دو شهرستان دیگر به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

او مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، امانت‌داری و بی‌طرفی را چهار اصل مهم انتخابات عنوان و ابراز کرد: مسئولان باید تلاش کنند با رعایت این اصول، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در طول ۴۲ سال گذشته مردم با حضور در انتخابات مختلف به همگان نشان داده‌اند که پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

مصطفوی تأکید کرد: مردم با حضور در انتخابات هم به‌صورت مستقیم هم به‌صورت غیرمستقیم در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.