مدیر جهاد کشاورزی هشترود خبرداد؛

رفع تصرف ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود از رفع تصرف ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مجید احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت:رفع تداخل و تصرف اراضی کشاورزی در هشترود با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی بر اساس ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا شده است.

اوافزود:این طرح بر اساس مستندات موجود، سوابق زمین، تصاویر هوایی دهه ۴۰ و ۵۰ و تحقیقات محلی و میدانی انجام می‌شود که در عکس‌های هوایی از زمین کشاورزی، مراتع و اراضی طبیعی کاملا مشخص شده است.

او ادامه داد: تاکنون ۳۶ پلاک به مساحت ۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان مورد بازبینی قرار گرفته که ۳۵۰۰ هکتار به بخش کشاورزی بازگشته و ۳۸ پلاک دیگر نیز در دست بررسی است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی هشترود با هدف استفاده از ظرفیت اراضی کشاورزی و تقویت تولید داخلی و کمک به امنیت غذایی جامعه، رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات و زمین‌های کشاورزی افراد حقیقی در شهرستان امسال سرعت بیشتری به خود گرفته و تاکنون بسیاری از پرونده‌های موجود حل و فصل شده است.

احمدی خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌هایی، چون حدنگاری (کاداستر)، نقشه برداری هوایی از اراضی و سند دار کردن زمین‌های کشاورزی نقش مهمی در کاهش اختلافات و تداخلات اراضی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.