اوج‌گیری فشار فروش در بورس آذربایجان غربی/توازن معاملات سهام در تالار بورس استان به هم خورد

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از به هم خوردن توازن معاملات سهام در تالار بورس استان ‏خبر داد و گفت: ۸۲ درصد از معاملات بورس در هفته گذشت به فروش اختصاص داشت.

وحید جوادی ‏مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی امروز شنبه در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه با اشاره به اوج گیری فشار فروش سهام در تالار بورس آذربایجان غربی گفت: در هفته‌ای که گذشت بیش از ۸۲ درصد از معاملات بورس استان به فروش و ۱۸ درصد آن نیز به خرید اختصاص یافت که نشان از به هم خوردن توازن معاملات سهام در تالار بورس استان ‏ است.

او افزود: هفته گذشته ۴۵ میلیون ۳۷ هزار و ۷۶۴ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۳۲۴ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی خرید و فروش شد.

جوادی ادامه داد: معاملات بورس استان به شاخص کل بازار بورس نیز روی خوش نشان نداد و این شاخص معاملاتی با ۶ هزار و ۵۵۲ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۳۵۸ واحد و ‏همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۲۷ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۱۷.۹۵۱ واحد ‏رسید‎. ‎

‏مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ‏ همجنین اظهار کرد: در طول هفته گذشته در تالار بورس ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۷ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۴۳ شرکت را معامله کردند.

انتهای پیام/گ‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.