ارسال روزانه ۱۲ تن گوشت مرغ به شهرستان‌های ارسباران از اهر

 فرماندار شهرستان اهر از ارسال روزانه ۱۲ تن گوشت مرغ به شهرستان‌های ارسباران از اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خدابخش فرماندار شهرستان اهر در جلسه تامین گوشت مرغ شهرستان‌های منطقه ارسباران با اشاره به این‌که شهرستان اهر به عنوان معین، گوشت مرغ کلیبر، هوراند، خداآفرین، هریس و ورزقان را تامین می‌کند گفت: شهرستان اهر دارای ۲ کشتارگاه طیور است و از زمان پیدایش آشفتگی بازار مرغ؛ هیچیک از شهرستان‌ها به یاری شهرستان اهر نیامد.

فرماندار شهرستان اهر گفت: تمامی آمار و اطلاعات از ارسال گوشت مرغ به شهرستان‌های ارسباران را در اختیار داریم، شاید مرغ ارسالی از بُرش شهرستانی کمتر باشد، اما سهم شهرستان اهر نیز بیشتر از شهرستان‌ها نیست.

او ممنوعیت خروج مرغ زنده و ایجاد پل ارتباطی با مشگین‌شهر جهت تامین مرغ را عامل اصلی کنترل بازار مرغ در شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم گوشت مرغ از داخل استان آذربایجان شرقی تامین کنیم.

بهترین مدیریت بازار مرغ را در سطح استان آذربایجان شرقی داشتیم

خدابخش بابیان اینکه بیشترین آمار شهرستان‌های معین در آذربایجان‌شرقی مربوط به شهرستان اهر است،گفت: بهترین مدیریت بازار مرغ را در سطح استان آذربایجان شرقی داشتیم.

فرماندار شهرستان اهر گفت: متاسفانه در شرایط آشفته بازار مرغ؛ شاهد بودیم مرغ آماده کشتار از منطقه ارسباران  به تبریز هدایت شد، در حالی که گوشت مرغ آن شهرستان از اهر تامین می‌شود و این گله آماده کشتار می‌توانست گره‌گشای مشکلات بازار مرغ باشد.

او گفت: ۲۲ واحد مرغداری در اهر، ۱۱ واحد در هریس، ۳ واحد در کلیبر، یک واحد در هوراند داریم، ولی در ورزقان و خداآفرین مرغداری وجود ندارد، که تاکید داریم تا همکاری شهرستان‌ها در تامین گوشت مرغ مردم ارسباران مستمر باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.