روسیه: در کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان نقشی نداریم

نماینده پوتین در امور افغانستان در واکنش به ادعای دوباره آمریکا در این باره که گویا روسیه طالبان را به کشتن نظامیان آمریکایی تشویق کرده و درخواست پنتاگون درباره شفاف سازی مسکو گفت: آنها خود اعتراف می‌کنند که مدرکی در اثبات ادعایشان ندارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که واشنگتن با ادعای دست داشتن مسکو در سازماندهی قتل‌ نظامیان آمریکایی در افغانستان، هیچ اطلاعات و دلیل و مدرکی در این رابطه ارائه نداده است.

کابلوف افزود: «آنها هیچ اطلاعاتی در این باره به ما نداده‌اند و مقامات آمریکایی خود اعتراف می‌کنند که مدرکی در اثبات ادعای خود ندارند.»

به گفته وی، این نخستین بار نیست که چنین اتهاماتی از سوی ایالات متحده شنیده می‌شود.  

روز گذشته یک مقام بلندپایه دفتر ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور با اطمینان کم و متوسط معتقدند که روسیه در سال 2019 گویا نیروهای طالبان را تشویق کرده است که به نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان حمله کنند.

در این رابطه در خبر دیگری گزارش شده، جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز روز جمعه اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا از روسیه خواسته تا در خصوص شایعات مربوط به تشویق طالبان توسط مسکو برای حمله به نظامیان آمریکایی شفاف سازی کند.

به نوشته تسنیم، وی گفت: «ما انتظار داریم که مسکو در این رابطه شفاف سازی کند. این ارزیابی، حتی در صورت احتمال کم و متوسط این مسئله، به خودی خود پاسخگویی طرف روسی را ضروری کرده است.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار