مراسم رژه موتوری یگان‌های نمونه قرارگاه منطقه ای جنوب شرق نزاجا به مناسبت روز ارتش در پایگاه ۰۵ کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی محوری، مراسم رژه موتوری یگان‌های نمونه قرارگاه منطقه ای جنوب شرق نزاجا به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، بدون حضور مردم و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در پایگاه ۰۵ کرمان با حضور شورای تامین استان کرمان برگزار شد.

 در این آیین اقتدار و توانمندی های یگان های مختلف نمونه ارتش مستقر در  استان کرمان از جمله قرارگاه جنوبشرق، هوانیروز کرمان، مرکز آموزش ۰۵، گروه مهندسی جنوبشرق، پشتیبانی جنوبشرق، آمادگاه مهماتی باغین و پدافند هوایی جنوبشرق در بحث نظامی، درمانی و ... به نمایش گذاشته شد.

ارتش، پشتیبان همیشگی ولایت فقیه

  امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در این مراسم گفت: در خصوص نامگذاری این روز با عنوان روز ارتش باید به دوران پیروزی انقلاب اسلامی برگردیم که ارتش در آن زمان به عنوان اصلی‌ترین عامل در تسریع و سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ثبت شده است.

او افزود: پیوستن نیرو‌های مقتدر در نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ به بدنه مردم، تجهیز و تحویل سلاح به مردم به همت نیروی زمینی همه در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی کمک کرد.

امیر غلامعلیان بیان کرد: اگر ارتش به بدنه انقلاب و مردم پیوستگی نداشت، انقلاب به این سرعت پیروز نمی‌شد و با این وجود، افرادی در  لباس های مختلف چون: نهضت آزادی، لیبرال‌ها و افرادی که به دنبال سهم خواهی از انقلاب اسلامی بودند از همان ابتدا توطئه انحلال ارتش را مطرح کردند که بصیرت و دید آینده نگری حضرت امام (ره) بود که خطر را احساس کرد و پیام تاریخی خود را در تاریخ ۲۸ فرودین سال ۱۳۵۸ ابلاغ کردند که ارتش در روز ۲۹ فروردین با تمام ساز و برگ خود در تمام شهر‌ها به میدان بیایند و قدرت و صلابت خود را به نمایش بگذارند.

او ادامه داد: این پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) باعث شد ۲۹ فروردین هر سال به عنوان روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان در تاریخ و در تقویم انقلاب اسلامی ثبت شود و این پیام تاریخی باعث ماندگاری ارتش در کنار انقلاب شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در ادامه با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال بالندگی خود را با پیام تاریخی حضرت امام(ره) حفظ کرده است، گفت: امروز خداراشکر ارتش در مرحله‌ای از آمادگی‌های رزمی و میدانی است که فرمانده کل قوا بار‌ها زبان به تحسین ارتش و قدردانی از بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران کرده است.

او افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در فرمایشات مختلف خود ارتش را امروز شجره طیبه و گنجینه‌ای از ارزش‌های اسلامی و متدین‌تر از همیشه می‌داند که این سند افتخاری است که در تارک ارتش جمهوری اسلامی می‌درخشد و ما ارتشیان افتخار سربازی را در زیر بیرق حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) داریم.

ارشد نظامی آجا در منطقه جنوب شرق در ادامه صحبت‌های خود در خصوص پیشرفت‌های ارتش از زمان انقلاب تاکنون گفت: در دوران طاغوت ارتش، یک ارتش تجهیزات محور بود و وقتی بدنه ارتش بدنه تجهیزاتی می‌شود، قطعا حضور مستشاران خارجی برای تقویت این تجهیزات ضروری است.

او بیان داشت: وقتی تاریخ ارتش را در دوران طاغوت و قبل از انقلاب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که مستشاران امریکایی در همه بدنه ارتش حضور داشتند و اجازه ورود کارکنان بومی را به ساختار‌ها و تجهیزات نمی‌دادند.

امیر غلامعلیان تصریح کرد:خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی تمام این ساختار‌ها از بین رفت و امروز ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش معنویت محور سه بعدی است.

او بعد اول ارتش را بعد انضباطی در ابعاد ظاهری و معنوی عنوان کرد و گفت: بعد دوم توانایی‌های دانشی و مهارتی و بعد سوم آمادگی‌های عملیاتی در هر زمان و مکان است.

سرتیپ دوم امیر غلامعلیان افزود: امروز در بدنه ارتش تمام سلاح‌ها بومی و آموزه‌ها دینی است و ارتش جمهوری اسلامی ایران اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ و رُحَماءُبَینَهُم است و هیچ ملاحظه‌ای برای کسی که بخواهد مرز‌های ما را مورد تهدید قرار دهد، نخواهیم داشت.

او در ادامه تصریح کرد: ما مرز‌های جمهوری اسلامی را همیشه رصد و از آن‌ها مراقبت می‌کنیم و اجازه نفوذ بیگانگان را به مرز‌های جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ عنوانی نخواهیم داد.

فرمانده قراگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا گفت: ما امروز این اعتقاد را داریم که ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد سوم برای آن تعریف شده و آن آمادگی عملیاتی در هر زمان و مکان است که با شدیدترین و قوی ترین صورت خود آن را به منصه ظهور می‌رساند و این آمادگی را نیز داریم که مرز‌ها را رصد و تهدید‌ها را سرکوب کنیم.

او ابراز امیدواری کرد: امروز آمادگی کامل ارتش در حدی است که در کسری از زمان می‌توانیم به نقطه تهدید وارد شویم و آن‌ها را سرکوب کنیم و سالم به آشیانه خود برگردیم.

امیر غلامعلیان بیان داشت: امروز ارتش مقتدر جمهوری اسلامی با تکیه بر دانش بومی خود و تجربه خدمتی و مهارتی در بین کارکنان، می‌تواند تمام سلاح‌ها و قطعات مورد نیاز خود را بسازد و خودکفا باشد.

او در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: امروز به پشتوانه نیرو‌های مهارتی که در اختیار داریم در ساخت همه سلاح‌ها بی نیاز هستیم و هیچ نیازی به تجهیزات خارجی نداریم.

فرمانده قراگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح بازوان ولایت هستند، افزود: امروز اتحاد بین نیرو‌های مسلح زبانزد است و در هیچ برهه‌ای از تاریخ وجود نداشته است.

در پایان یگان‌های خودرویی نمونه ارتش مستقر در کرمان از جمله قرارگاه جنوبشرق، هوانیروز کرمان، مرکزاموزش ۰۵، گروه مهندسی جنوب شرق، پشتیبانی جنوبشرق آمادگاه مهماتی باغین و پدافند هوایی جنوبشرق از مقابل جایگاه رژه رفتند.
رژه روز ارتش

رژه روز ارتش

رژه ارتش

رژه روز ارتش

رژه روز ارتش

رژه روز ارتش

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.